Xiaomi sprzedało w Rosji więcej smartfonów od Samsunga
Xiaomi w czerwcu tego roku zdominowało rosyjski rynek smartfonów. Chińskiej firmie udało się sprzedać więcej urządzeń niż Samsungowi, uzyskując aż 31,2 procentowy udział w tym rynku.
Xiaomi, które zaledwie kilka lat temu pojawiło się na rynku urządzeń mobilnych, zdobywa na nim coraz większą pozycję. Jak niedawno informowałem, chiński koncern w drugim kwartale bieżącego roku znalazł się na drugim miejscu największych sprzedawców na świecie. Mając 17-procentowy udział w rynku udało mu się wyprzedzić Apple, ulegając jedynie Samsungowi.
Z koreańskim gigantem Xiaomi wygrało jednak na rynku rosyjskim. Według najnowszych danych pochodzących z sieci sklepów MTS Store, w czerwcu chińska firma sprzedała więcej smartfonów niż jej największy rywal, uzyskując 31,2% udział w rynku. Dla porównania udział Samsunga wyniósł 29,8 procenta.
Na kolejnych pozycjach uplasowały się firmy Apple oraz Realme, których udział w tamtejszym rynku wyniósł odpowiednio 14,5% oraz 4,6%. Co ciekawe piąte miejsce zajęła należąca do Xiaomi marka POCO, której udział w rosyjskim rynku wyniósł 3,8%.
Za sukcesem chińskiej firmy stoi przede wszystkim dobrze zbalansowany asortyment, w którym praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie. Firma często organizuje także atrakcyjne promocje, dzięki zdobyła w Rosji dużą popularność.
Zwycięstwo nad Samsungiem to niewątpliwie duże osiągnięcie. Należy jednak pamiętać, że koreański gigant dominował na rynku przez pierwszą połowę bieżącego roku.
Technogadżet w liczbach