Rośnie liczba subskrybentów muzycznych serwisów Google

Google pochwaliło się właśnie 15 milionami subskrybentów swych muzycznych usług. Tyle właśnie osób korzysta łącznie z YouTube Music i Google Play Music.

Całkiem niedawno Spotify poinformowało o przekroczeniu liczby 100 mln subskrybentów. To bez wątpienia najpopularniejszy z muzycznych serwisów dostępnych na rynku, ale bynajmniej nie jedyny. W siłę rosną bowiem także muzyczne usługi koncernu Google, takie jak YouTube Music i Google Play Music.

Amerykański koncern poinformował właśnie, że ich łączna liczba subskrybentów przekroczyła już 15 milionów. Oczywiście firma zaznacza, że wynik ten uwzględnia także promocyjne okresy testowe. Nie możemy tu więc mówić o stałej liczbie użytkowników. Nie wiadomo bowiem ile osób po zakończeniu okresu próbnego zdecyduje się pozostać w którejś z usług i dalej opłacać abonament. Zresztą na razie nie jest to aż tak istotne, gdyż koncern zamierza wkrótce zlikwidować Google Play Music, a wszystkie zasoby zostaną przeniesione do jednego serwisu.

15 mln subskrybentów może wydać się liczbą dużą, ale w porównaniu do rywali nie jest to duże osiągnięcie. Wspomniane już Spotify ma bowiem 100 mln subskrybentów. Natomiast drugi pod względem wielkości Apple Music, ma ich 50 mln. Usługi koncernu Gooogle mają jednak zdecydowanie więcej użytkowników niż np., Pandora. Ten muzyczny serwis może pochwalić się zaledwie 7 mln subskrybentów.

YouTube Music

Źródło: Bloomberg.com

You may also like...