W zeszłym roku smartwatche pobiły kolejny rekord sprzedaży
Jak donosi Strategy Analytics, ubiegły rok był rekordowy dla producentów smartwatchy. Na rynek trafiło ponad 45 mln tych urządzeń, a połowa z nich należy do koncernu Apple i jego zegarka Apple Watch.
Można by sądzić, że smartwatche wciąż traktowane są bardziej jako ciekawostka, niż użyteczny produkt. Przeczą temu jednak wyniki sprzedaży. Jak się okazuje, w zeszłym roku były rekordowo duże, zapewniając producentom gigantyczne dochody.
Strategy Analytics przedstawiło właśnie najnowszy raport dotyczący rynku urządzeń noszonych, który potwierdza rosnącą popularność tych urządzeń. Wynika z niego, że w 2018 roku sprzedano łącznie 45 mln smartwatchy. Aż połowa z nich należy do koncernu Apple, który sprzedał 22,5 mln urządzeń z rodziny Apple Watch. Na drugim miejscu uplasowała się firma Fitbit z wynikiem 5,5 mln smartwatchy, natomiast trzecie miejsce zajął Samsung sprzedając 5,3 mln zegarków.
Interesująco prezentują się wyniki ostatniego kwartału zeszłego roku. To okres świąteczny, w którym sprzedaż elektroniki użytkowej jest zawsze największa. Samsung w tym czasie wspiął się na drugie miejsce z wynikiem 2,4 mln sztuk, wyprzedzając Fitbit o 100 tys. urządzeń. Apple w tym czasie sprzedało aż 9,2 mln sztuk Apple Watch.
Według analityków Samsung w tym roku może osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Galaxy Watch Active wygląda bowiem bardzo obiecująco ze względu na oferowane funkcje, więc może wzbudzić duże zainteresowanie konsumentów.
Źródło: Businesswire.com
Technogadżet w liczbach