250 milionów użytkowników Facebooka bawi się grami
Facebook to prawdziwa zmora naszych czasów, a wiele osób nie potrafi bez niego żyć, szczególnie urzędnicy w biurach, którzy przesiadują na nim całymi dniami. A co w tym czasie robią? Przede wszystkim grają.
Z najnowszego raportu dotyczącego popularności poszczególnych usług Facebooka wynika, że ponad 250 milionów jego użytkowników, spędza czas na graniu. Niemal 20 procent użytkowników zalogowanych każdego dnia, swe kroki najchętniej kieruje właśnie do działu gier.
Czy taka popularność gier na Facebooku przekłada się na zyski dla ich producentów? Jak najbardziej. W ubiegłym roku ponad setka producentów gier zarobiła co najmniej po milionie dolarów, zaś łączny przychód tej branży przekroczył 2 miliardy dolarów.
Oczywiście nie chodzi tu tylko o gry zamieszczane na samym Facebooku, lecz także aplikacje mobilne, które są z nim zintegrowane. Niemal połowa z 400 najpopularniejszych gier dla iOS, jest powiązana z tym portalem, co oczywiście przynosi korzyści także Facebookowi w postaci dochodu z reklam.
Krótko mówiąc, produkcja gier społecznościowych i mobilnych, to obecnie najbardziej lukratywny biznes.
Źródło: Theverge.com
Technogadżet w liczbach