40 tys. klientów OnePlus mogło stracić pieniądze

Firma OnePlus potwierdziła, że włamanie do jej systemu płatności, mogło dotknąć aż 40 tys. osób. Na razie nie wiadomo ile pieniędzy hakerom udało się w ten sposób skraść, ale kwota mogła być znacząca.

Kilka dni temu informowałem, że system sprzedaży w oficjalnym sklepie OnePlus został zaatakowany przez hakerów. Cybeprzestępcom udało się do niego podpiąć za pośrednictwem firmy trzeciej i zdobyć w ten sposób dostęp do kart kredytowych wykorzystywanych do robienia zakupów.

Sprawa wyszła na jaw, gdy klienci zaczęli zgłaszać dziwne transakcje na swych kontach, które pojawiły się po dokonaniu zakupu w sklepie OnePlus. Bliższe śledztwo wykazało, że problem faktycznie istnieje i jak się właśnie dowiedzieliśmy, jest bardzo poważny.

Chińska firma wyjaśniła na swej stronie, że hakerom udało się złamać jeden z systemów obsługujących sklep. Umieścili w nim złośliwy kod, który wyciągał numery kart kredytowych, datę ich ważności oraz kod bezpieczeństwa, pozwalające wykorzystać je do robienia zakupów. Producent przyznał, że hakerom udało się przejąć numery kart należących do około 40 tys. klientów. Firma prosi też wszystkich klientów, by obserwowali aktywność na swym koncie i powiadomili ją jeśli pojawią się jakieś podejrzane transakcje.

Na razie wyłączono całkowicie serwery obsługujące płatności, więc klienci pragnący dokonać zakupów, muszą korzystać z systemu PayPal.

OnePlus

Źródło: Neowin.net

You may also like...