Abonament za Spotify opłaca obecnie 155 mln osób
Spotify pochwaliło się dziś najnowszymi danymi dotyczącymi liczby subskrybentów. Muzyczna aplikacja posiada ich aktualnie 155 mln, a więc o 11 mln więcej niż w ostatnim kwartale.
Spotify przedstawiło dziś najnowszy raport finansowy, z którego dowiadujemy się m.in., o aktualnej liczbie użytkowników tej popularnej aplikacji. Aktualnie korzysta z niej 155 mln subskrybentów, a więc osób opłacających comiesięczny abonament. Jest ich o 24 procent więcej niż w zeszłym roku.
Natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników wynosi obecnie 345 mln i jest to 27 procentowy wzrost. Wyniki są również znacznie lepsze jeśli porównamy je z ubiegłym kwartałem. Wówczas aplikacja miała 144 mln subskrybentów oraz 320 mln aktywnych użytkowników.
Mimo wzrostu liczby słuchaczy, średni dochód na jednego użytkownika, w porównaniu do zeszłego roku spadł jednak o 8% i wynosi obecnie 4,26 euro. Wynika to z dużych zniżek mających przyciągnąć nowych użytkowników, a także niższych cen subskrypcji oferowanych na rynkach Rosji oraz Indii. Zanotowano zanotowała natomiast aż 13 procentowy wzrost dochodów z reklam.
Mimo wzrostu liczby użytkowników, Spotify nadal jest na minusie, gdyż straty wynoszą 125 mln euro. Jest to jednak spory postęp, gdyż w poprzednim roku było to 209mln euro. Straty wynikają jednak z dużych nakładów finansowych związanymi z inwestycjami w rozwój firmy.
Częścią tych inwestycji są podcasty, na których firma w ostatnim czasie mocno się skupia. Obecnie oferuje swym użytkownikom aż 2,2 mln podcastów, a ich słuchalność w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku wzrosła aż o 100 procent. Firma twierdzi, że w ostatnim kwartale aż 25 procent wszystkich jej użytkowników korzystało z podcastów.
Technogadżet w liczbach