Amazon blokuje klientów nadużywających prawa do zwrotu
Amazon wypowiedział wojnę klientom, którzy zbyt często zwracających zakupione produkty. Takie osoby zostały zaskoczone faktem zablokowania ich kont, co uniemożliwia im dalsze robienie zakupów.
Przepisy mówią, że robiąc zakupy w internetowym sklepie, możemy przez pewien okres czasu zwrócić produkt bez podania przyczyny. Niektóre sklepy idą na rękę swym klientom, oferując możliwość darmowego zwrotu niechcianego produktu, co jest bardzo miłym dodatkiem.
Istnieją jednak klienci, traktujący sklepy online jako wypożyczalnie produktów, który nabywają dany produkt na kilka dni, po których go zwracają. Są też osoby mocno niezdecydowane, które same nie do końca wiedzą czego chcą i również często zwracają zakupiony towar. Z punktu widzenia handlowców nadużywają prawa do zwrotu, narażając firmę na koszty transportu produktu.
Amazon najwyraźniej dość miał takich osób, bo jak donosi The Wall Street Journal, zaczął ich blokować. Gazeta przytacza przykład jednego z klientów, którego konto zostało zamknięte w marcu ubiegłego roku za złamanie warunków regulaminu. Nie określono jednak jakie punkty zostały naruszone, dopóki przedstawiciel obsługi klienta nie przyznał, że chodzi o zbyt częste zwroty. Blokada konta oznacza, że klient nie tylko nie może go już używać, ale też nie może założyć nowego.
Innej klientce zablokowano konto na początku tego miesiąca, a przyczyną była spora liczba zwrotów zakupionych produktów.
Nie wiadomo ilu konsumentów zostało zablokowanych z powodu nadużywania prawa do zwrotu produktów. Firma nie chce tego zdradzić, choć przyznaje, że konto może zostać zablokowane z różnych powodów. Zaliczymy do nich m.in. zbyt częste zwrotów, odesłanie innego produktu, czy też napisanie opłaconej recenzji.
Źródło: WSJ.com
Technogadżet w liczbach