Sklepy Amazon Go zaoferują bogatszy asortyment. Firma zwiększa skalę testów

W Seattle rusza kolejny etap testów zautomatyzowanych sklepów Amazon Go. Amazon testuje obecnie sklepy o znacznie większej powierzchni, oferujące bogatszy asortyment.

Nowy pomysł Amazonu może wkrótce zrewolucjonizować handel detaliczny. Amerykański koncern już od dwóch lat testuje bowiem zautomatyzowane sklepy pozbawione kas, które nazywają się Amazon Go. Ich działalność rozpoczęła się w grudniu 2016 roku i dotychczas uruchomiono już kilka placówek. Jak dotąd technologię testowano wyłącznie w małej skali, w niewielkich sklepikach oferujących bardzo ubogi asortyment produktów. Ograniczał się on praktycznie tylko do przekąsek oraz gotowych posiłków.

Firma chce jednak sprawdzić jak nowe rozwiązanie będzie spisywać się w znacznie większej skali. Jak donosi The Wall Street Journal, w Seattle ruszyły testy systemu zainstalowanego w sklepie o dużo większej powierzchni. Nowe testy mają na celu sprawdzenie czy technologia będzie mogła śledzić produkty zabierane przez klientów w większych przestrzeniach o wyższych sufitach i umieszczone za szkłem.

Przypomnę, że Amazon Go to pomysł na sklepy pozbawione kas i ograniczające personel do minimum. Technologia komputerowego widzenia śledzi bowiem pozycję produktów zabranych przez klienta z półek i władanych do koszyków. Dzięki temu nie musimy już stać w długich kolejkach do kas. Po prostu bierzemy to czego potrzebujemy, a następnie wychodzimy. System rejestruje wszystko co wzięliśmy, a następnie obciąża rachunkiem nasze konto.

Amazon Go

Źródło: WSJ.com

You may also like...