Chińczycy chcą odszkodowań za kradzież Apple ID
Chińskie Stowarzyszenie Konsumentów domaga się od Apple odszkodowania. Sprawa dotyczy kradzieży Apple ID, w wyniku którego użytkownicy stracili swe pieniądze.
Kilka dni temu informowałem o ataku hakerskim na chińskich użytkowników iPhoneów. Przestępcy w sobie tylko znany sposób weszli w posiadanie Apple ID oraz haseł, co pozwoliło im włamać się na konta użytkowników. Wykorzystali je następnie do wyprowadzenia pieniędzy z podpiętych do nich kart kredytowych. Wyprowadzano je na różne sposoby, m.in., kupując aplikacje w sklepie App Store.
Apple wydało oświadczenie, w którym przyznało, że hakerzy istotnie włamali się do niewielkiej liczby kont, wykorzystując w tym celu phising. Zapewnia też, że sprawa dotyczy tylko użytkowników, którzy na własne życzenie nie chcieli korzystać z dwuskładnikowego systemu autoryzacji. Firma nie ujawniła jednak dokładnej liczby chińskich użytkowników, którzy zostali poszkodowani w wyniku działań cyberprzestępców.
Chińskie Stowarzyszenie Konsumentów nie przyjmuje jednak takich wyjaśnień, dlatego w imieniu lientów domaga się zwrotu straconych przez nich pieniędzy. Koncern z Cupertino zapewnia, że skontaktuje się ze wszystkimi poszkodowanymi w celu zrekompensowania im poniesionych strat. Zamierza ich także poinstruować w kwestii ochrony swego konta oraz używania dwuskładnikowego systemu weryfikacji użytkownika.
Źródło: Reuters.com
Technogadżet w liczbach