Apple Music zdobywa subskrybentów szybciej niż Spotify

Z najnowszego raportu firmy Loup Ventures wynika, że muzyczny serwis Apple Music, zdobywa subskrybentów w tempie szybszym od Spotify. Jest ono aż 2,5 razy wyższe.

Jeśli chodzi o rynek muzycznych serwisów streamingowych, to bezapelacyjnym jego liderem jest Spotify. Usługa obecna na rynku już od wielu lat posiada grubo ponad 150 mln użytkowników, z czego spora część korzysta z płatnej wersji usługi. Pewnym zaskoczeniem może być jednak fakt, że konkurencja zdobywa subskrybentów w znacznie szybszym tempie.

Według najnowszego raportu firmy Loup Ventures, Apple Music aktualnie zdobywa użytkowników w tempie 2,5-krotnie szybszym od lidera rynku. Firmie z Cupertino udaje się przekonać klientów, by skorzystali z jej usługi i robi to niezwykle skutecznie. Według danych z czerwca bieżącego roku, kwartalny wzrost liczby abonentów wynosi w przypadku usługi Apple 10%, natomiast Spotify osiąga 6 procent.

Można oczywiście tłumaczyć tę różnicę tym, że Spotify jest już dużym serwisem, więc to zrozumiałe że tempo jego wzrostu zwalnia. Szef Loup Ventures uważa jednak, że główną rolę odgrywa tu fakt, że użytkownicy iOS mają większe zarobki niż przeciętny użytkownik Androida. Chętniej płacą więc za subskrypcję, w przeciwieństwie do posiadaczy systemu Google, którzy wolą zamiast tego słuchać reklam.

Szybsze tempo zdobywania użytkowników przez Apple Music nie oznacza jednak, że Spotify ma się czego obawiać. Usługa Apple jest bowiem daleko w tyle w kwestii liczby subskrybentów, gdyż ma ich tylko 82 mln. Tymczasem abonament za korzystanie ze Spotify w tym momencie opłaca 138 mln osób. A jeśli dodamy do tego darmowy plan, łączna ilość użytkowników dalece wyprzedza to co zdobyło Apple.

Apple Music

Źródło

You may also like...