Apple po raz kolejny najdroższą marką
Koncern Apple, mimo dość poważnych problemów z jakością swych produktów, sprzedaje ich całe mnóstwo, zarabiając na tym ogromne pieniądze. Z tego też powodu specjaliści rynkowi po raz kolejny przyznali mu tytuł najdroższej marki.
We wrześniu bieżącego roku, Interbrand przyznało kalifornijskiemu koncernowi tytuł Best Global Brand of 2013. Był to pierwszy raz w historii, gdy jakiejś firmie udało się pokonać koncern Coca-Colę, który dotychczas cyklicznie zdobywał ten tytuł.
Teraz magazyn Forbes przyznał Apple kolejny tytuł najdroższej marki na świecie, plasując ją nad takimi koncernami, jak Microsoft, Coca-Cola, IBM oraz Google. Majątek koncernu wyceniono na 104,3 miliarda dolarów, a więc niemal dwukrotnie więcej, niż posiada drugi w zestawieniu Microsoft. Wysokość majątku firmy jest dość interesującą kwestią, tym bardziej, że jej budżet reklamowy jest dużo niższy, od trzech marek, które uplasowały się za Apple.
Samsung, największy konkurent Apple, także został w zestawieniu wyróżniony, otrzymując tytuł najszybszego rozwijającego się, gdyż jego tegoroczne zyski były aż o 53 procent wyższe od ubiegłorocznych.
Niestety Nokia, niegdyś prawdziwa potęga na rynku telefonów komórkowych, obecnie zanotowała aż 55 procentowy spadek dochodów, natomiast BlackBerry radzi sobie tak słabo, że nie udało mu się znaleźć w zestawieniu 100 najlepiej zarabiających firm.
Źródło: Forbes.com
Technogadżet w liczbach