Apple oskarżone o celowe uszkadzanie ładowarek do smartfonów
Klienci Apple wytoczyli firmie proces, oskarżając o celowe psucie ładowarek do smartfonów. W ten sposób koncern miał zmuszać do zakupu nowych akcesoriów.
Jedną z istotnych pozycji w zyskach koncernu Apple, są akcesoria do jego produktów. Firma zarabia ogromne pieniądze na sprzedaży ładowarek, przewodów oraz innych gadżetów potrzebnych do funkcjonowania jej sprzętu. Wbrew pozorom zarabia na nich bardzo wiele. Ceny oryginalnych akcesoriów są bowiem często kilkukrotnie wyższe od zamienników innych firm.
Grupa klientów amerykańskiej firmy oskarża ją jednak o to, że celowo psuła swe ładowarki do smartfonów, by w ten sposób zmuszać ich do zakupu nowych. W pozwie wytoczonym koncernowi przed kalifornijskim sądem możemy przeczytać, że w listopadzie 2016 roku tysiące użytkowników iPhone’ów zaczęło doświadczać problemów z ładowarkami. Ich smartfony przestały rozpoznawać akcesoria, co zmuszało właścicieli do zakupu nowych egzemplarzy. Sprawa dotyczy oryginalnych ładowarek, które przez 13 września funkcjonowały bez żadnych problemów.
Klienci twierdzą jednak, że w po październikowej aktualizacji iOS ich smartfony przestały rozpoznawać akcesoria. Uniemożliwiało to ładowanie baterii. Autorzy pozwu uważają więc, że amerykański koncern celowo stworzył aktualizację, która odrzucała stare ładowarki.
Klienci oskarżają firmę o unieruchamianie ładowarek
Trudno powiedzieć na ile prawdziwe są te zarzuty. Ciężko bowiem wyobrazić sobie, by firma celowo uniemożliwiała korzystanie ze starych ładowarek do smartfonów. Powodów braku współpracy ładowarki z telefonem może być bowiem bardzo wiele. Może to być uszkodzona ładowarka, nieoryginalne akcesorium, uszkodzone lub zabrudzone złącze itp.
Z drugiej jednak strony wszyscy pamiętamy aferę z obniżaniem taktowania procesorów iPhone’ów. Apple twierdziło wówczas, że takie działanie chronić miało baterię. Klienci uważali jednak, że firma w ten sposób zmusza ich do zakupu nowego telefonu. Wcześniej był także problem z czytnikami Touch ID wymienianymi poza oficjalną siecią serwisów, które również wyłączono za pomocą aktualizacji.
Warto też nadmienić, że we wrześniu 2018 roku również pojawił się problem z ładowarkami, który wystąpił po zainstalowaniu aktualizacji iOS 12. W przypadku iPhone’ów oraz iPadów wystąpił kłopot z działaniem ładowarek sieciowych oraz bezprzewodowych. Szybko odkryto, że był to błąd oprogramowania, który zlikwidowano w aktualizacji iOS 12.1.
Źródło: Appleinsider.com
Technogadżet w liczbach