Apple zmienia politykę serwisową dotyczącą nieoryginalnych baterii

Apple odświeżyło politykę serwisową dotyczącą smartfonów. Firma nie odmówi już naprawy urządzenia posiadającego nieoryginalną baterię, co było dotychczas powodem wielu problemów.

Polityka serwisowa koncernu Apple była dotychczas mocno nieżyciowa. Amerykańska firma na wszelkie możliwe sposoby zmuszała bowiem użytkowników iPhone’ów, by naprawiali swój sprzęt tylko w autoryzowanych serwisach. Koncern posuwał się do zdalnego wyłączania urządzeń, w których klienci wymieniali czytnik Touch ID poza autoryzowanym serwisem. Z tego też powodu wytoczono firmie szereg procesów sądowych.

Podobna sytuacja dotyczyła do również akumulatorów. Firma odmawiała bowiem serwisowania sprzętu, w którym użytkownik wymienił baterię na nieoryginalną. Była to częsta praktyka, gdyż wymiana akumulatora poza autoryzowanym serwisem była znacznie mniej kosztowna.

Koncern zmienia jednak swą politykę i od teraz jego oficjalne serwisy przyjmą iPhone’a z baterią innego producenta. Serwisanci będą więc normalnie naprawiać telefon, bez względu na to jaki akumulator się w nim znajduje. Jeśli jednak stwierdzą, że przyczyną problemów może być bateria, wówczas wymienią ją na oryginalną. Wymienią ją również w przypadku stwierdzenia uszkodzenia ramki baterii lub nadmiernej ilości mocującego ją kleju.

To ukłon w stronę użytkowników smartfonów pragnących nieco zaoszczędzić na ich eksploatacji. Dzięki temu nawet posiadając nieoryginalną baterię, nie będą już musieli szukać serwisu który może nam narobić problemów nieumiejętną naprawą.

nieoryginalną baterię

Źródło: Macrumors.com

You may also like...