Apple udaremniło oszustwa w App Store na 1,5 mld dolarów

Apple opublikowało raport dotyczący działań zespołu oceniającego w App Store. Wiele z nich nie było zgodnych z regulaminem koncernu i musiano je odrzucić. Firma pomogła też zapobiec oszustwom w cyfrowym sklepie na kwotę 1,5 mld dolarów.

Apple doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jego cyfrowy sklep z aplikacjami nie jest w pełni bezpiecznym miejscem. Nieustannie podejmuje więc działania mające na celu ochronę swych użytkowników i właśnie pochwaliła się najnowszym raportem ich dotyczącym.

Z App Store usunięto setki tysięcy aplikacji

Wynika z niego, że tylko w 2020 roku przy pomocy zaawansowanych technologii oraz doświadczonych ekspertów, koncern ochronił użytkowników przed wyłudzeniami na kwotę 1,5 mld dolarów. Udało się również powstrzymać próby transakcji dokonywanych za pomocą 3 mln kradzionych kart płatniczych.

Jeśli chodzi o oszustwa, to firma z Cupertino zakończyła współpracę z 470 tys. deweloperów oraz odrzuciła kolejne 205 tys. nowych wniosków z powodu podejrzenia oszukańczych działań. Nie ograniczyła się tylko do kont deweloperów. Skasowała również 244 mln kont użytkowników, podejrzanych o oszustwa i obraźliwe działania. Z tego samego powodu odrzucono również kolejne 424 mln wniosków o założenie konta.

Koncern poinformował również, że w zeszłym roku odrzucił ponad milion aplikacji oraz milion aktualizacji. Nie działały bowiem zgodnie z reklamą lub nie miały odpowiednich mechanizmów moderacji w celu monitorowania generowanej przez użytkownika zawartości.

Z tej liczby 48 tys. aplikacji odrzucono ze względu na nieudokumentowane możliwości. Natomiast 150 tys. uznano za naśladowców lub posiadały funkcje nakłaniające użytkowników do robienia zakupów.

Wiele naruszało prywatność użytkowników

Usunięto również 95 tys. aplikacji, gdyż stosowały taktykę przynęty i zamiany. To taktyka wykorzystywana przez przestępców, którzy najpierw dają do zatwierdzenia w pełni funkcjonalną aplikację. Gdy już uzyskają zgodę koncernu, podmieniają ją na aplikację zawierającą niebezpieczne i złośliwe funkcje. Firma zapewnia, że obecnie skupia się na usuwaniu takich właśnie programów. Pojawia się ich bowiem coraz więcej i zaczynają stanowić poważny problem dla funkcjonowania sklepu.

Firma odrzuciła również 215 tys. aplikacji, ponieważ naruszały prywatność użytkowników. Niewłaściwie obchodziły się z danymi konsumentów lub żądały więcej uprawnień, niż jest to wymagane.

App Store

Źródło

You may also like...