Najstarszy Apple Watch kupowany najchętniej

Firma Counterpoint Research przedstawiła kolejny raport dotyczący rynku smartwatchy. Zawiera ciekawe informacje na temat Apple Watch.

Counterpoint Research, to firma zajmująca się badaniem rynku sprzedaży różnych urządzeń elektronicznych. Specjaliści opublikowali właśnie kolejny raport, tym razem na temat smartwatchy, z którego wyłania się bardzo ciekawy obraz dotyczący Apple Watch.

Z raportu wynika, że produkt amerykańskiej firmy wciąż dominuje, z 41 procentowym udziałem w rynku tych urządzeń (spadek z 48%). Drugie miejsce zajął Fitbit, którego udział w rynku wynosi 21 procent. Jest to całkiem sporo, ale warto nadmienić, że jeszcze niedawno wynosił on tylko 8%. To jasno sugeruje, że dominacja Apple zaczyna się zmniejszać i mniejsze firmy zaczynają coraz bardziej podgryzać giganta.

Ciekawie wygląda natomiast popularność poszczególnych wersji zegarka Apple. Z raportu wynika, że klienci znacznie chętniej wybierają model Serii 1, zamiast Serii 3. Na zakup starszego sprzętu decyduje się bowiem około 90 procent nabywców. Jest to spore zaskoczenie, bo wygląda na to, że użytkownikom tego sprzętu łączność komórkowa nie jest do niczego potrzebna. Jedynie 10 procent wybiera więc model, który potrafi samodzielnie połączyć się z siecią.

Ciekawe jak będzie kształtować się sprzedaż po pojawieniu się na rynku Serii 4, która zostanie zaprezentowana za kilka dni. Nowy model ma posiadać większy wyświetlacz oraz kilka nowych funkcji.

Apple Watch

Źródło: Counterpointresearch.com

You may also like...