Wymiana ekranu w iPhone 13 nie wyłączy już Face ID

Najnowsza beta iOS 15.2 sprawia, że wymiana ekranu iPhone 13 w niezależnym serwisie, nie zepsuje nam Face ID. Apple najwyraźniej zmieniło podejście do naprawy sprzętu.

Apple od lat miało dość restrykcyjne podejście do kwestii serwisowania swych urządzeń. Koncern nieźle na tym zarabiał, więc robił wszystko, by uniemożliwić naprawianie smartfonów w niezależnych serwisach, które było korzystne dla klientów.

Doszło nawet do tego, że producent zastosował rozwiązanie uniemożliwiające wymianę ekranu w niezależnym serwisie, co potwierdzili specjaliści z iFixit. Taka czynność dezaktywowała bowiem funkcję Face ID, uniemożliwiając odblokowanie telefonu za pomocą twarzy użytkownika.

Serwis twierdzi, że jest to spowodowane mikrokontrolerem umieszczonym na dole wyświetlacza. Jedynie autoryzowani serwisanci mają dostęp do firmowego oprogramowania, które pozwala im zsynchronizować wymieniony element z numerem seryjnym sprzętu.

iPhone 13

Po ujawnieniu tej informacji na koncern spłynęła fala krytyki, która prawdopodobnie spowodowała zmianę jego podejścia do kwestii napraw sprzętu. YouTuber iCorrect potwierdził bowiem, że beta nowego systemu iOS 15.2 likwiduje ten problem. Na przygotowanym przez niego filmie możecie zobaczyć, że samodzielna wymiana wyświetlacza w modelu iPhone 13, polskich sklepach dostępnego już od 4199 zł, nie powoduje już wyłączenia Face ID.

Pamiętajmy, że to działa jedynie wówczas, gdy mamy zainstalowane w telefonie betę iOS 15.2. W przeciwnym wypadku samodzielna wymiana wyświetlacza skończy się wyłączeniem wspomnianej funkcji.

Źródło

You may also like...