Call of Duty: Mobile popularniejsze niż PUBG i Fortnite
Call of Duty: Mobile jest obecnie jedną z najpopularniejszych strzelanek na smartfony. Produkcja Activision ma aktualnie najszybsze tempo pobrań.
Jeszcze do niedawna rynkiem mobilnych strzelanek rządziły wspólnie Fortnite oaz PUBG, które mają na swym koncie dziesiątki milionów pobrań. Tak było do momentu, gdy Activision wprowadziło na rynek grę Call of Duty: Mobile, która bije rekordy popularności.
Sensor Tower opublikowało właśnie najnowsze statystyki popularności mobilnych shooterów. Wynika z nich, że produkcja Activision w tym sektorze nie ma sobie równych i w stosunkowo krótkim czasie wyprzedziła wszystkich rywali. W ciągu zaledwie 265 dni udało się jej uzyskać ponad 250 mln pobrań. Dla porównania, w tym samym czasie PUBG uzyskało 236 mln pobrań, natomiast Fortnite miało ich 78 mln.
Produkcja stworzona przez należące do holdingu Tencent studio Timi Studios, pojawiła się na rynku 1 października 2019 roku. Dzięki niezwykłej popularności marki, na której bazuje, szybko zaczęła zdobywać fanów na całym świecie.
Najwięcej z nich pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdyż na ten kraj przypada aż 18% wszystkich instalacji, czyli 45 mln. Na dwóch kolejnych miejscach podium uplasowały się odpowiednio Indie oraz Brazylia.
Gra ma nie tylko najszybsze tempo instalacji, ale przynosi też producentowi największe przychody. W ciągu 256 dni strzelanka zarobiła 327 mln dolarów. To przychód o 78% wyższy od uzyskanego przez PUBG Mobile w analogicznym okresie czasu oraz o 83% większy od Fortnite.
Najbardziej dochodowym miesiącem dla Call of Duty: Mobile był październik, kiedy to gra zarobiła 55 mln dolarów. Odrobinę mniej, bo 53 mln dolarów zarobiła natomiast w marcu tego roku. Największe przychody wydawcy również zapewniły Stany Zjednoczone i jest to aż 41% kwoty, czyli 134 mln dolarów. Na kolejnych miejscach uplasowały się Japonia oraz Brazylia.
Technogadżet w liczbach