Cyberpunk 2077: nowy bug zmusza do grania od początku

Pojawił się kolejny poważny problem z grą Cyberpunk 2077. Odkryto w niej buga, który powoduje uszkodzenie save’ów, tym samym zmuszając nas do zabawy od początku.

Parę tygodni temu do sprzedaży weszła długo oczekiwana gra Cyberpunk 2077, która miała być wielkim hitem. Niestety CD Projekt RED zawalił sprawę na całej linii, wypuszczając niezwykle zabugowany produkt sprawiający graczom ogromne problemy.

Największe kłopoty dotyczą konsol, na których praktycznie nie da się grać. Z powodu popsutej optymalizacji, zamiast płynnej animacji mamy jedynie pokaz slajdów. Doprowadziło to do tego, że Sony i Microsoft zdecydowały się zwrócić pieniądze niezadowolonym graczom, zaś japoński koncern dodatkowo usunął grę z PlayStation Store.

Nowy bug uszkadza save’y

Niestety na tym się problemy nie kończą, gdyż właśnie odkryto kolejny, który w zasadzie zmusza gracza do rozpoczynania zabawy od samego początku. Jeśli stworzymy zbyt wiele przedmiotów, wówczas nieodwracalnie uszkodzi to nasze save’y, kasując tym samym cały nasz progres.

Cyberpunk 2077 umożliwia graczom zbieranie różnych przedmiotów, by wyciągać z nich materiały i następnie je sprzedawać. To standardowa mechanika obecna w wielu produkcjach RPG, która nigdy nie sprawiała graczom problemu. Niestety w polskiej produkcji jest inaczej, gdyż jest w niej błąd powodujący uszkodzenie zapisu rozgrywki.

Gracze ustalili, że producenci ustalili rozmiar save’a na 8 MB. Jeśli jednak go przekroczymy, zbierając i produkując zbyt dużo przedmiotów, plik staje się wówczas nieodwracalnie uszkodzony. Próba jego ponownego załadowania kończy się wówczas stosownym komunikatem.

Zaczynamy zabawę od początku

Użytkownicy ustalili, że problem istnieje nie tylko na pececie, ale również na konsolach. Jego istnienie potwierdził też sam CD Projekt RED, który wydał w tej sprawie specjalne oświadczenie.

Niestety zapis jest uszkodzony i nie można go odzyskać. Użyj starszego pliku zapisu, aby kontynuować grę i staraj się zachować mniejszą liczbę przedmiotów i materiałów rzemieślniczych. Jeśli użyłeś błędu powielania przedmiotów, załaduj plik zapisu, na który nie ma to wpływu. Limit rozmiaru pliku składowania będzie zwiększony w jednej z przyszłych poprawek, ale uszkodzone pliki już takie pozostaną.”

Deweloper nie wyjaśnił jednak dlaczego w grze znalazł się taki limit, który może uszkadzać pliki. Możliwe jednak, że wynika to z technicznych ograniczeń tytułu.

Cyberpunk 2077

Źródło

You may also like...