Google zmienia zdanie w sprawie reklam kryptowalut

Google postanowiło zmienić swą politykę dotyczącą reklamowania kryptowalut. Firma rozluźnia wprowadzone niedawno restrykcje, mocno ograniczające ich promowanie.

Jak już wielokrotnie pisałem, kryptowaluty już dawno utraciły swe pierwotne przeznaczenie i obecnie stały się instrumentem finansowym, wykorzystywanym do inwestycji. Inwestowanie w nie bywa jednak ryzykowne, ze względu na nagłe i duże wahania kursów, co prowadzi do ogromnych strat w przypadku początkujących inwestorów.

W czerwcu Google postanowiło więc podjąć działania, których celem była ochrona konsumentów przez ryzykiem związanym z cyfrowym pieniądzem. Firma zablokowała możliwość reklamy kryptowalut, giełd wymiany, portfeli oraz ICO, a jej śladem poszły też media społecznościowe. Podobny zakaz wprowadził u siebie nie tylko Facebook, ale również znacznie mniej popularny Twitter.

Google Być może zakaz zaszkodził zyskom Google osiąganym z reklam, gdyż koncern z Mountain View zdecydował się rozluźnić wprowadzony zakaz. Nie oznacza to jednak jego całkowitego zniesienia, gdyż zmiany dotyczą jedynie legalnych giełd wymiany kryptowalut. Ich reklamy będą mogły pojawiać się na wybranych rynkach, w tym także w Stanach Zjednoczonych oraz Japonii.

Oczywiście możliwość wykupienia reklam nie będzie taka prosta. Firmy które zechcą to zrobić, muszą najpierw uzyskać specjalny certyfikat, dzięki któremu ich reklamy będą mogły pojawiać się w sieci. Certyfikat ma być jednak wydawany dla określonego kraju, zaś emisja reklam ograniczy się tylko do państwa, na który został wystawiony.

Zmiany w polityce dopuszczania reklam zostaną wprowadzone wżycie od przyszłego miesiąca. Od tego momentu reklamodawcy będą mogli aplikować o certyfikat.

kryptowalut

Źródło: Support.google.com

You may also like...