Google nie wykorzysta danych opasek Fitbit w celach reklamowych

Google uspokaja użytkowników opasek Fitbit, którą zamierza przejąć. Firma obiecuje, że nie planuje wykorzystania gromadzonych przez nie danych w celach reklamowych.

Nieco ponad pół roku temu Google zapowiedziało przejęcie firmy Fitbit, znanej z niezwykle popularnych opasek fitness. Od razu po ogłoszeniu planów, pojawiły się głosy obrońców prywatności zaniepokojonych przejęciem. Producent opasek gromadzi bowiem wiele informacji o swych użytkownikach, zaś gigant z Mountain View znany jest z wykorzystywania ich w celach reklamowych.

Obrońcy obawiali się więc, że koncern od razu je wykorzysta, więc przekonali Komisję Europejską o dużym ryzyku związanym z tym przejęciem. Działania te zakończyły się sukcesem. Google zobowiązuje się do wykluczenia danych Fitbit z jakichkolwiek celów reklamowych.

Póki co nie wiadomo w jaki sposób amerykański koncern będzie chciał uczynić nowy zakup opłacalnym. W ostatnim czasie udział firmy Fitbit w rynku sprzętu noszonego znacznie się bowiem zmniejszył. Amerykański gigant na pewno jednak coś wymyśli, by zarobić.

Fitbit

Źródło

You may also like...