Google przypadkiem sprzedało smartfony z simlockiem
Google zaliczyło niemałą wpadkę, podczas sprzedaży smartfonów Pixel 4. Okazało się, że klienci otrzymali egzemplarze zablokowane simlockiem sieci Xfinity Mobile.
Kupując nowy smartfon, decydujemy się na wersję pozbawioną simlocka. Dzięki temu zyskujemy pełną swobodę w korzystaniu ze swego sprzętu, mogąc go używać z kartami SIM dowolnego operatora. Niestety czasem, choć nie chcemy blokady, to i tak ją dostaniemy. Taka właśnie niemiła niespodzianka czekała na konsumentów, którzy za pośrednictwem sklepu Google Play Store, zakupili nowe egzemplarze Pixel 4.
Wiele osób mocno się zdziwiło, gdy przy podczas pierwszego uruchomienia nowego smartfona, na ekranie pojawił się komunikat o braku kompatybilnej karty SIM. Okazało się, że prawdopodobnie w wyniku pomyłki podczas pakowania, część klientów otrzymała niewłaściwe telefony. Dostali bowiem egzemplarze posiadające simlocka sieci Xfinity Mobile.
Klienci rzecz jasna od razu zaczęli wyrażać swe oburzenie na oficjalnym forum wsparcia, gdyż sprawa jest na pewno sporym problemem. Niektórzy twierdzą bowiem, że choć otrzymali nowy egzemplarz od Google, to nie rozwiązało to problemu, gdyż on również miał blokadę. Frustracja klientów jest zrozumiała. Wiele osób zapewne kupiło telefon pod choinkę, a tymczasem z powodu wpadki koncernu nie dało się go używać.
Nie powinno to być jednak dużym zaskoczeniem, gdyż ze smartfonami Google nie od dziś są spore problemy. Najczęściej związane są z zabugowanym oprogramowaniem, ale czasem dotyczą też sprzętu. Zdarzały się problemy z ekranami, mikrofonami oraz innymi elementami.
Technogadżet w liczbach