Huawei sprzedało w tym roku już 100 mln smartfonów

Huawei wciąż bardzo dobrze radzi sobie na rynku smartfonów. Chińska firma dotychczas wprowadziła do sprzedaży nieco ponad 100 milionów urządzeń.

Huawei od kilku lat walczy o pozycję największego producenta smartfonów i do tej pory było na dobrej drodze do realizacji tego celu. Na razie zajmuje drugie miejsce tuż za Samsungiem, ale za sukces można uznać wskoczenie na miejsce Apple i zrzucenie koncernu na niższą pozycję.

W zeszłym roku firma sprzedała 206 mln smartfonów i być może w 2019 roku uda się pobić ren rekord. Tylko w pierwszym kwartale koncern sprzedał 59 mln urządzeń. Natomiast do 30 maja koncern dostarczył na rynek już 100 milionów urządzeń, co potwierdził jeden z prezesów He Gang.

Produkty chińskiego koncernu cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, jednak na przeszkodzie dalszego wzrostu ich sprzedaży może stanąć USA. Amerykański rząd niedawno wpisał go na czarną listę, co spowodowało utratę licencji na Androida. Bez tego dostępu do najpopularniejszego systemu, sprzęt chińskiego koncernu nie będzie już tak atrakcyjny.

Sprzedaż smartfonów Huawei maleje

Na szczęście wiemy już, że system zachowa 17 modeli tego producenta, dostępnych już na rynku. Dodatkowo otrzymają one również aktualizację do najnowszej wersji czyli Androida Q. Gorzej będzie w przypadku nowych urządzeń, które nie mogą już korzystać z systemu Google. Niewykluczone, że chiński koncern skorzysta z pomocy Rosjan, którzy oferują mu swój system Avrora OS. Albo też firma skorzysta z własnego systemu Ark OS.

Nie da się jednak ukryć, że amerykański zakaz może poważnie zaszkodzić sprzedaży sprzętu chińskiej firmy. Jej analitycy szacują, że w tym roku może zmniejszyć się o 40-60 mln sztuk. Wówczas łączna sprzedaż urządzeń mobilnych w tym roku, zamknęłaby się liczbą 146-166 mln. To wprawdzie tylko prognozy. Ale jak niedawno przyznał dyrektor koncernu Ren Zhengfei, sprzedaż smartfonów poza Chinami, w porównaniu do zeszłego miesiąca już spadła o 40 procent.

Firma sprzedaje coraz więcej smartwatchy

Sytuację koncernu ratują natomiast świetne wyniki sprzedaży w segmencie urządzeń noszonych. Wprowadzony na rynek w październiku zeszłego roku Huawei Watch GT, sprzedał się dotąd w ponad 2 mln egzemplarzy. Natomiast według IDC, w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż smartwatchy zwiększyła się aż o 282,2% w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku, chiński koncern sprzedał 5 mln urządzeń noszonych. Dało mu to 10 procentowy udział w rynku.

Dzięki temu firma znalazła się na trzecim miejscu największych sprzedawców smartwatchy, tuż za Apple oraz Xiaomi. Możliwe, że wynik ten uda się poprawić. Niedawno do sprzedaży weszły bowiem dwa kolejne modele zegarków, mianowicie atch GT Active i Watch GT Elegant.

Problemy Huawei może rozwiązać nowa umowa handlowa pomiędzy Chinami oraz USA. W tym tygodniu Trump ma się spotkać z prezydentem Chin Xi Jinping podczas szczytu G20. Mówi się, że umowa będzie podpisana krótko po zakończeniu szczytu.

Huawei

Źródło: Phonearena.com

You may also like...