Inteligentne gniazdko TP-Link bez wsparcia dla platformy Apple
Firma TP-Link potwierdza, że jej inteligentne gniazdko Kasa nie będzie wspierało platformy Apple HomeKit. Nie ucieszy to fanów firmy z Cupertino, liczących na sterowanie nim za pomocą iPhone’a.
Inteligentne domy stają się coraz popularniejsze, jednakże nie każdego klienta stać na takie nowoczesne rozwiązania. Tę przydatną funkcjonalność można jednak uzyskać znacznie tańszym kosztem, np., kupując inteligentne gniazdka. Moduły wyposażone w bezprzewodową łączność, pozwalają nam zdalnie kontrolować dopływ prądu do podpiętych urządzeń. W ten sposób możemy sterować np., oświetleniem, klimatyzacją oraz innymi sprzętem.
Takie gniazdko oferuje też firma TP-Link, które nazywa się Kasa i dostępne jest od 2016 roku. Produkt posiada wbudowanego asystenta Alexę, co znacznie podnosi jego funkcjonalność. Użytkownik może bowiem zdalnie kontrolować podłączony do gniazdka sprzęt, używając do tego celu np., smartfona.
Całkiem niedawno firma zapowiedziała rozszerzenie funkcjonalności Kasa, poprzez wsparcie dla ekosystemu HomeKit. Ucieszyło to z pewnością klientów Apple, którzy mogliby kontrolować urządzenia za pomocą iPhone’a lub iPada. Niestety nie będzie im to dane. Producent oświadczył bowiem, że rezygnuje ze wsparcia platformy amerykańskiej firmy.
Powodów tej decyzji TP-Link nie ujawnił, więc wiemy dokładnie dlaczego firma zdecydowała się na taki krok. Może on bowiem jej zaszkodzić, gdyż klienci którzy nabyli inteligentne gniazdko licząc na wsparcie dla HomeKit z pewnością nie będą zadowoleni.
Źródło: Appleinsider.com
Technogadżet w liczbach