Klienci najchętniej sięgają po smartfony Huawei
Najnowszy raport IDC i Strategy Analytics pokazuje, że Huawei ciągle umacnia swą pozycję na rynku smartfonów. Chińska firma z roku na rok sprzedaje ich coraz więcej, podczas gdy zainteresowanie urządzeniami innych producentów, zaczyna spadać.
Amerykanie już od wielu miesięcy walczą z firmą Huawei sugerując, że jej smartfony mogą szpiegować użytkowników na rzecz chińskiego rządu. Najwyraźniej konsumenci nie wierzą jednak w te informacje, gdyż z roku na rok kupują ich znacznie więcej. Najnowszy raport przygotowany przez IDC i Strategy Analytics pokazuje, że pierwszy kwartał tego roku również należał do chińskiego koncernu.
W tym okresie firma sprzedała aż 59,1 mln smartfonów, co jest ogromnym wzrostem w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku. Wówczas na rynek trafiło 39,3 mln urządzeń azjatyckiego koncernu.
Wyniki rywali nie wyglądają już tak dobrze. Eksperci szacują, że w drugim kwartale firma z Cupertino sprzedała pomiędzy 36 a 43 mln smartfonów. Dla porównania w analogicznym kwartale zeszłego roku było to 52 mln sztuk. Tak duża rozbieżność ilości urządzeń wynika z tego, że specjaliści jedynie prognozują, gdyż Apple nie podaje już wyników sprzedaży.
Spory spadek zainteresowania swym sprzętem zanotował również Samsung, który poprzednio sprzedał 78,2 mln urządzeń, a teraz było ich 71,9 mln.
Jak widać mimo silnej konkurencji oraz ataków ze strony amerykańskiej administracji, Huawei radzi sobie coraz lepiej. Tego samego nie można powiedzieć o innych firmach zajmujących się produkcją smartfonów. Sprzedaż urządzeń Sony w ostatnim czasie spadła do zaledwie kilku milionów sztuk, a firma planuje zwolnić połowę pracowników działu mobilnego. LG z kolei zamierza wstrzymać produkcję telefonów w swym rodzimym kraju i dla obniżenia kosztów przenieść ją do Wietnamu.
Tymczasem Huawei nie ma takich problemów. A jej sprzęt oferuje nie tylko coraz lepsze kamery, ale też kładzie duży nacisk na wsparcie ze strony sztucznej inteligencji. Najwyraźniej klienci tego właśnie potrzebują.
Źródło: Idc.com
Technogadżet w liczbach