Netflix wycofuje możliwość opłacania abonamentu z aplikacji na iOS

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, Netflix zakończył możliwość opłacenia subskrypcji z poziomu aplikacji na iOS. Platforma nie chce się dzielić prowizją z Apple.

Wiele firm sprzedających swe usługi w modelu subskrypcyjnym, umożliwia opłacanie abonamentu za pośrednictwem iTunes App Store. Dla przedsiębiorców nie jest to jednak zbyt korzystna forma sprzedaży usług, gdyż muszą dzielić się z Apple prowizją. Niektóre firmy rezygnują więc z takiego sposobu opłacania subskrypcji i właśnie dołączył do nich Netflix. Współpraca z Apple oznacza bowiem spore straty finansowe. Ich wysokość to około 30 procent od każdej transakcji i o tyle mniej pieniędzy trafia na konto przedsiębiorcy.

Decyzja najpopularniejszej platformy nie jest dla użytkowników żadnym zaskoczeniem. Już w sierpniu pojawiały się bowiem pogłoski sugerujące, że posiadacze iPhone’ów, wkrótce nie będą mogli już opłacać abonamentu z poziomu aplikacji.

Zmiana na razie na razie weszła w życie tylko dla nowych użytkowników. Jeśli więc dopiero zapisaliście się do usługi, to do opłacania abonamentu musicie wykorzystać firmową stronę platformy. To samo dotyczy osób, które anulowały abonament i po jakimś czasie ponownie powróciły do usługi. Jeżeli natomiast korzystacie już jakiegoś czasu z jej oferty, to jeszcze przez jakiś czas możecie korzystać z aplikacji.

Dla dotychczasowych użytkowników ta funkcja będzie jeszcze dostępna do listopada przyszłego roku.

Netflix

Źródło: Venturebeat.com

You may also like...