Netflix ma obecnie ponad 200 mln subskrybentów

Netflix pochwalił się najnowszymi danymi dotyczącymi liczby subskrybentów. Amerykańska platforma ma ich obecnie ponad 200 mln, z czego 8,5 mln pojawiło się tylko w ostatnim kwartale.

Choć na rynku platform streamingowych robi się coraz ciaśniej, za sprawą Disney+, czy też Apple TV+, to nadal liderem tego sektora rynku pozostaje Netflix. Platforma pochwaliła się właśnie najnowszymi danymi dotyczącymi liczby użytkowników, z których wynika, że znacznie wyprzedza swych rywali.

Obecnie serwis posiada na całym świecie ponad 200 mln subskrybentów. W całym zeszłym roku firma pozyskała 37 mln użytkowników, a więc o 31 procent więcej niż w poprzednim roku, z czego aż 8,5 mln przybyło tylko w ostatnim kwartale. Jest to zapewne spowodowane przez pandemię, która wiele osób zatrzymała w domach. Ludzie próbują więc zabić nudę, oglądając oferowane przez serwisy streamingowe filmy i seriale.

Koncern poinformował również, że zyski w ostatnim kwartale wyniosły 542 mln dolarów. W porównaniu do analogicznego kwartału 2019 roku, można jednak mówić o spadku, gdyż wówczas wyniosły 587 mln dolarów. Jeśli jednak chodzi o przychody z całego roku, to wzrosły aż o 21 procent i wyniosły 6,6 mld dolarów.

Subskrybenci Netflixa najchętniej sięgają po seriale. Według danych Google, aż 90 procent seriali wyszukiwanych w zeszłym roku, należało właśnie do tej platformy, natomiast w przypadku filmów było to jedynie 20 procent. Amerykańska firma chce zmienić te proporcje, dlatego zapowiada większe inwestycje w produkcję filmów. Koncern w tym roku planuje bowiem co tydzień udostępniać użytkownikom zupełnie nową produkcję.

Netflixowi depcze jednak po piętach Disney+, który w minionym roku zdobył mnóstwo nowych użytkowników. W grudniu firma pochwaliła się, że posiada aktualnie 90 mln subskrybentów. To rewelacyjny wynik jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że serwis wciąż nie jest na wielu rynkach dostępny. Gdy zacznie działać w kolejnych krajach, ten wynik na pewno znacznie wzrośnie.

Netflix

Źródło

You may also like...