Paramount Plus rośnie w siłę; ma już 43 mln subskrybentów
Paramount Plus to stosunkowo nowy gracz na rynku platform streamingowych, ale całkiem nieźle sobie na nim radzi. Serwis ma już ponad 43 mln użytkowników, z czego w drugim kwartale doszło prawie 4 mln nowych.
Jeszcze do niedawna rynek platform streamingowych był zdominowany przez Netflixa, który nie miał żadnej poważniejszej konkurencji. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdyż pojawiło się wielu rywali, którzy zaciekle walczą o klientów.
Wśród nich jest również Paramount Plus, który jest stosunkowo nowym graczem na tym rynku. Mimo to radzi sobie bardzo dobrze. Z najnowszego raportu finansowego wynika, że usługa ma już łącznie ponad 43 mln subskrybentów, z czego 3,7 mln nowych doszło tylko w drugim kwartale tego roku.
Paramount Plus coraz większą konkurencją dla Netflixa
Tak szybki rozwój serwisu to głównie zasługa decyzji podjętych przez ViacomCBS, dotyczących ekspansji na kolejne rynki, w tym UK, Irlandię oraz Koreę Południową. Duży wkład ma również świetna oferta serwisu, obejmująca m.in., takie seriale jak Halo oraz Star Trek: Strange New Worlds. W ofercie są też takie filmy Sonic the Hedgehog 2, jak również transmisje na żywo z meczów Ligi Mistrzów. Na razie usługa ma w ofercie głównie treści dla fanów sci-fi i sportu. Ale wkrótce z pewnością pojawi się w niej więcej materiałów.
Naturalnie pod względem liczby użytkowników Paramount Plus nie może równać się z największymi graczami w tej branży, jak Netflix, czy Amazon Prime. Obaj giganci mają ich odpowiednio 220,7 mln i ponad 200 mln. Udało mu się jednak pokonać mniejszych rywali, jak Apple TV+, Hulu czy Peacock.
Właściciel serwisu skupia się na ekspansji usługi na nowe rynki. Do końca tego roku roku powinna być dostępna łącznie w 60 krajach. Dużym autem platformy jest niewątpliwie cena subskrypcji, znacznie atrakcyjniejsza niż konkurencji, gdyż w USA wynosi tylko 4,99 dolarów miesięcznie.
W Polsce usługa ma pojawić się pod szyldem SkyShowtime i będzie dostępna jeszcze w tym roku. W ofercie znajdą się produkcje m.in. Paramount, Universal, Showtime, Sky Studios, Peacock, Nickelodeon i Illumination. Łącznie dostępnych będzie ponad 10 tys. godzin materiału. W tym trylogia Ojca Chrzestnego, seria Indiana Jones, Wilk z Wall Street, trylogia Jurassic Park, Jurrasic World, Szczęki. Będą też najnowsze premiery kinowe jak Top Gun Maverick i Jurassic World Dominion.
Cena usługi na polskim rynku na ten moment pozostaje tajemnicą.
Technogadżet w liczbach