Ray Ban Stories – smart okulary Facebooka stały się faktem

Facebook pokazał swe pierwsze inteligentne okulary stworzone we współpracy z firmą Ray-Ban. Produkt nazywa się Ray Ban Stories i będzie kosztował 300 dolarów.

Parę lat temu firma Google postanowiła zapoczątkować modę na inteligentne okulary i wprowadziła na rynek swój pierwszy model. Sprzęt nie wzbudził jednak dużego zainteresowania konsumentów, za to świetnie sprawdził się w zastosowaniach profesjonalnych. Wykorzystuje się go do szkolenia strażaków oraz lekarzy, a także w wielu innych branżach.

Ray Ban Stories pierwszymi okularami Facebooka

Próby stworzenia własnych okularów podjął się również Snapchat, który wypuścił model Spectacles. Sprzęt służył do robienia zdjęć oraz nagrywania filmów, więc błyskawicznie zdobył popularność. Snapchat nie nadążał z ich produkcją, gdyż popyt był tak duży.

Teraz próbę zaistnienia w tym segmencie rynku podjął Facebook, który wspólnie z firmą Ray-Ban opracował własne okulary. Gadżet nazywa się Ray-Ban Stories i posiada wbudowany kamery, mikrofony oraz głośniki, więc także potrafi robić zdjęcia oraz nagrywać filmy. Użytkownik może je następnie uploadować na swe konto na Facebooku, wykorzystując w tym celu zupełnie nową aplikację.

Ray Ban Stories

Filmy, zdjęcia, rozmowy telefoniczne

Urządzenie dysponuje dwoma kamerami umożliwiającymi wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 2592 x 1944 pikseli. Natomiast filmy nagrywa w jakości 1184 x 1184 pikseli, przy 30 kl./s. W ich oprawkach umieszczono także niewielkie głośniki przekazujące dźwięk oraz zestaw trzech mikrofonów.

Dzięki temu okulary można połączyć ze smartfonem i odbierać połączenia przychodzące oraz korzystać z Asystenta Facebooka. Niestety Ray-Ban Stories nie oferują technologii rzeczywistości rozszerzonej, więc w soczewkach nie zobaczymy żadnych dodatkowych elementów.

Do korzystania ze sprzętu potrzebujemy aplikacji Facebook View, smartfona z dostępem do internetu oraz rzecz jasna konta na Facebooku. Producent zadbał też o prywatność, więc gdy robimy zdjęcie lub nagrywamy wideo, zapala się wbudowana w oprawkę dioda LED.

Ray Ban Stories

Sterowanie ich funkcjami odbywa się za pomocą niewielkiego dotykowego panelu w oprawce. Można też korzystać z Facebook Assistent obsługującego język angielski.

Okulary w sprzedaży pojawią się 16 września w cenie około 300 dolarów, a w ofercie będzie 20 różnych styli. Dodam, że bateria urządzenia wystarczy na około trzy dni pracy, a ładowanie ma się odbywać poprzez specjalny futerał.

Źródło

You may also like...