Spotify największym serwisem muzycznym 2019 roku
Counterpoint Research opublikowało najnowszy raport dotyczący rynku muzycznych serwisów. Wynika z niego, że w zeszłym roku największym z nich był Spotify.
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, rynek dystrybucji muzyki zmienił się diametralnie. Początkowo ulubionych wykonawców słuchaliśmy na płytach CD, które były drogie i potrzebowały specjalnych odtwarzaczy. Później pojawiło się Apple ze swym iPodem, które spopularyzowało cyfrową dystrybucję. Należący do niej iTunes umożliwiał wygodne kupowanie muzyki, łącznie z nabywaniem pojedynczych utworów.
Z czasem ją również zastąpiły serwisy streamingowe, które obecnie niepodzielnie rządzą na tym rynku. Ich największym atutem jest bowiem to, że w ramach stosunkowo niewielkiego abonamentu, zapewniają dostęp do ogromnego katalogu muzyki. Nie musimy już płacić oddzielnie za każdy album, a utworów możemy słuchać na wielu różnych urządzeniach.
Counterpoint Research opublikowało właśnie najnowsze zestawienie popularności tego typu usług, dotyczące ubiegłego roku. Wynika z niego, największym graczem jest serwis Spotify, który ma obecnie 35 procent rynku płatnych subskrypcji. Na drugim miejscu uplasowało się Apple Music z 19-procentowym udziałem w rynku. Wkrótce jednak serwis firmy z Cupertino może spaść na niższą pozycję, gdyż po piętach depcze Amazon Music z 15-procentowym udziałem w rynku.
Według Counterpoint Research, dominacja Spotify wynika przede wszystkim z oferowanych przez firmę atrakcyjnych promocji oraz spersonalizowanych kampanii. Firma m.in., udostępnia za darmo 3-miesięczny dostęp do Spotify Premium, w prowadza obniżki cen sługi, a także skupia się na zapewnieniu treści premium.
Technogadżet w liczbach