Znany streamer zarobił milion dolarów na promowaniu Apex Legends
Tyler “Ninja” Blevins był zatrudniony przez Electronic Arts, do promowania gry Apex Legends. Streamer zarobił na współpracy okrągły milion dolarów.
Wydawałoby się, że Apex Legends nie potrzebuje dodatkowej reklamy. Stworzona przez Respawn Enternainment sieciowa strzelanka, zdobywa bowiem popularność w tempie, którego rywale mogą jej jedynie pozazdrościć. W ciągu zaledwie miesiąca od premiery, tytuł przyciągnął do siebie 50 mln graczy.
Okazuje się jednak, że tak duża popularność strzelanki, to efekt kampanii promocyjnej, której częścią był m.in., Tyler Blevins, pracujący na zlecenie Electronic Arts. Tak twierdzą dziennikarze Reutersa, powołując się na własne źródła. Gracz o pseudonimie Ninja jest postacią szczególnie znaną w świecie streamerów i ma masę fanów na całym świecie. Jego kanał na Twitchu śledzi bowiem ponad 13 milionów osób, więc jego wartość dla wydawcy jest niewątpliwie bardzo duża.
Blevins zaczął pisać o nowej grze w mediach społecznościowych już od 5 lutego, a następnie prezentował swą rozgrywkę na wspomnianym Twitchu. Źródło twierdzi, że za promowanie wspomnianej gry zarobił ponoć okrągły milion dolarów. Co prawda to tylko spekulacje, gdyż ani Travis, ani EA nie ujawnili dokładnej kwoty. Źródło dziennikarzy twierdzi jednak, że jej wysokość była dwukrotnością miesięcznych zarobków streamera podawanych przez media.
Tyler Blevins nie był jedynym streamerem promującym Apex Legends. Electronic Arts zapłaciło także polsko-kanadyjskiemu streamerowi o pseudonimie Shroud, który ma na Twitchu ponad 6 mln fanów. Warunki umowy nie zostały jednak ujawnione.
Źródło: Reuters.com
Technogadżet w liczbach