Sztuczna Inteligencja zarządza naszym kontem bankowym

W naszym życiu pojawia się coraz więcej wirtualnych pomocników, wykonujących różnego rodzaju zadania. Właśnie jedna taka sztuczna inteligencja zaczęła pomagać zarządzać naszym kontem bankowym, gdyż taki właśnie pomysł ma Bank of America.

Alexa, Siri, Google Assistant, Cortana oraz Bixby, to swego rodzaju sztuczna inteligencja, która wykonuje dla nas wiele różnych zadań. Cyfrowi asystenci mogą nie tylko znaleźć potrzebne informacje w sieci, kupić bilet do kina, ale też kontrolować ogrzewanie lub oświetlenie w naszym domu.

Wkrótce takich pomocników będzie jeszcze więcej, a jednym z najnowszych pomysłów na ich wykorzystanie jest zarządzanie kontem bankowym. Bank of America właśnie udostępnił swym klientom Ericę, czyli osobistego asystenta, który został właśnie do tego stworzony. Erica nie jest jednak typowym osobistym asystentem, gdyż nastawiona jest wyłącznie na sprawy finansowe.

Nie zamówi nam więc stolika w restauracji. Ale za to może zablokować utraconą kartę kredytową, przelać fundusze na konto oszczędnościowe lub sprawdzić historię transakcji. Może też także wykonywać przelewy, odnowić limit na karcie, potwierdzać płatności itp.

To nie wszystko, gdyż Erica potrafi również wykonywać bardziej złożone zadania. Może np. sprawdzić jakie transakcje zostały wykonane w danym okresie czasu, czy wartość zakupów przekroczyła ustawiony limit itp. Poza tym może także połączyć klienta bezpośrednio z obsługą banku.

Sztuczna inteligencja dostępna jest w firmowej aplikacji Bank of America, a każdy klient najpierw ogląda krótkie wideo instruktażowe, pokazujące jak z niej korzystać.

sztuczna inteligencja

Źródło: Slashgear.com

You may also like...