Telefoniczni natręci wkrótce zostaną wyeliminowani
Każdy kto posiada telefon wie doskonale jak irytujący potrafią być telefoniczni natręci próbujący nam sprzedać jakieś badziewie, lub zaprosić na sponsorowany pokaz innego badziewia. Na szczęście będzie można się ich pozbyć.
Pozbycie się takich natrętów jest dość trudne i wymaga stosowania przeróżnych sztuczek. Jednak już wkrótce nie będziemy musieli się z nimi męczyć, ponieważ dzięki nowinkom technologicznym pozbędziemy się ich skutecznie.
Federalna Komisja Handlu poinformowała właśnie o zakończeniu konkursu Robocall Challenge, mającego na celu opracowanie rozwiązania, które ochroni nas przed automatycznym połączeniami reklamowymi, na które w samym tylko USA, każdego miesiąca skargi składa około 200,000 konsumentów. Udało się wyłonić trójkę zwycięzców, zaś główna nagroda zostanie podzielona pomiędzy dwóch programistów: Aarona Fossa oraz Serdara Danisa. Natomiast nagroda w kategorii “Technologiczne osiągnięcie”, zarezerwowana dla uczestników powiązanych z większymi firmami, powędruje do Daniela Kleina oraz Deana Jacksona.
Obaj panowie opracowali system pozwalający użytkownikom, pochodzenie numeru przychodzącego natychmiast zgłaszać do internetowej bazy danych, a z drugiej strony stworzyli zewnętrzne urządzenie, które automatycznie sprawdza bazę danych pod kątem numerów z przychodzących połączeń. Dzięki temu powstał mechanizm blokujący nawet sfałszowane numery, które mają ukryć pochodzenie telefonicznego numeru, bazujący na dodatkowych czynnikach, jak głośność połączenia, częstotliwość oraz stosunek połączeń przychodzących i wychodzących.
Rozwiązanie opracowane przez Kleina i kolegę, to zewnętrzne urządzenie (technologia może być zaimplementowana po stronie operatora, lub funkcjonować jako aplikacja mobilna), które autonomicznie będzie wypełniać bazę danych połączeń wpisywanych na białą, szarą oraz czarną listę, zaś system ma także wykrywać czy dzwoniący używa sfałszowanego numeru.
Z kolei opracowany przez Fossa wynalazek zwany Nomorobo, automatycznie rozłącza telefonujący automat. Gdy połączenie jest ponawiane, wówczas Nomorobo aktywuje przekierowanie połączenia, telefonując równocześnie do dzwoniącego oraz Nomorobo. Wówczas Nomorobom pierwszy je odbiera i natychmiast się rozłącza, więcej nie zawracając nam już głowy.
Na razie nie wiadomo, czy rozwiązania opracowane w konkursie Federalnej Komisji Handlu, zostaną kiedykolwiek wdrożone. Na razie pewne jest, że technologii Kleina i Jacksona nie zamierza wykorzystywać koncern Google, który twierdzi, że pracuje nad własnym rozwiązaniem.
Źródło: Ftc.gov
Technogadżet w liczbach