TikTok rzuca wyzwanie Spotify własną aplikacją muzyczną
Firma ByteDance zarejestrowała nowy znak towarowy TikTok Music. Dokumenty sugerują, iż planuje stworzyć własną aplikację streamingową i rzucić wyzwanie dla Spotify.
Być może w niedalekiej przyszłości na rynku streamingowych serwisów muzycznych pojawi się zupełnie nowy gracz, a będzie nim firma ByteDance. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za najpopularniejszą na świecie aplikację TikTok, planuje bowiem konkurować ze Spotfiy, Apple Music oraz innymi serwisami muzycznymi.
Media zauważyły, że ByteDance w maju tego roku złożyło w Amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych wniosek o rejestrację nowego znaku towarowego. Z dokumentów wynika, że TikTok Music będzie usługą pozwalającą kupować, odtwarzać, udostępniać się oraz pobierać muzykę. Umożliwi również tworzenie własnych playlist i udostępnianie ich przyjaciołom, a także komentowanie utworów. Usługa zapewni ponadto dostęp do transmisji audio i wideo na żywo.
Dla ByteDance nie jest to pierwsza próba stworzenia własnego serwisu muzycznego. W 2020 firma uruchomiła w Indiach, Brazylii oraz Indonezji muzyczną aplikację Resso. Część oferowanych przez nią funkcji bardzo przypomina te, które pojawią się w TikTok Music. Są to m.in., możliwość tworzenia playlist, udostępniania muzyki w mediach społecznościowych oraz interakcja z użytkownikami aplikacji.
W listopadzie zeszłego roku aplikacja miała 40 mln użytkowników w wymienionych krajach, co oznacza, że serwis wypalił. Z tegorocznego raportu wynika natomiast, że tylko w samych Indiach, liczba aktywnych użytkowników korzystających z aplikacji pomiędzy styczniem 2021 a styczniem 2022, wzrosła o 304 procent. Dla porównania w tym samym czasie Spotify zanotowało jedynie 38 procentowy wzrost.
Na razie nie jest jasne, czy ByteDance planuje opracować aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki w oparciu o framework Resso, czy też wymyśli coś zupełnie innego.
Zapraszam też do polubienia naszego profilu na Facebooku.
Technogadżet w liczbach