Użytkownicy iPhona preferują darmowe gry z reklamami
Jeszcze niedawno Apple szczyciło się tym, że jego App Store przynosi więcej dochodu z gier mobilnych w porównaniu do Androida, bowiem użytkownicy sprzętu z iOS chętniej preferują tytuły płatne. Tej tezie przeczy jednak najnowszy raport przygotowany przez Wild Tangent we współpracy z IHS Technology.
Raport sugeruje, że gracze korzystający ze sprzętu mobilnego działającego na systemie iOS, a więc iPodów Touch, iPhonów oraz iPadów, bardziej preferują tytuły darmowe i wybierają je chętniej, nawet jeśli muszą w zamian oglądać serwowane przez nie reklamy. Tak robi aż przytłaczająca część badanych, szacowana na aż 86 procent.
Tymczasem 70 procent przyznaje, że często wybiera darmowe gry wspierane przez reklamy, zaś 16 procent decyduje się na tytuły freemium oferujące płatne dodatki. Jedynie 14 procent respondentów przyznało, że preferuje tytuły płatne.
Powyższy raport trochę kłóci się z obrazem przeciętnego użytkownika sprzętu na iOS, kreowanego przez lata przez Apple, który zdaniem firmy jest konsumentem majętnym i dlatego chętniej od użytkowników Androida, wybiera płatne aplikacje. Być może do tej pory tak było, ponieważ producenci aplikacji przyznawali, że większe dochody daje im App Store niż Google Play. Ale jak widać teraz się to zmieniło. Ten trend z pewnością bardzo niepokoi kalifornijski koncern, który ze sprzedaży aplikacji czerpie ogromne dochody.
Źródło: Macrumors.com
Technogadżet w liczbach