System Wear OS nie podbił amerykańskiego rynku smartwatchy
Z najnowszego raportu wynika, że należący do Google system Wear OS, ma tylko 12 procent rynku urządzeń noszonych. Znacznie większy udział mają Apple, Samsung oraz Fitbit.
Choć należący do Google Android zdominował rynek urządzeń mobilnych, to nie udało się tego samego powtórzyć ze sprzętem noszonym. Mimo iż amerykański gigant specjalnie dla tych urządzeń opracował system Wear OS, to nie jest on szczególnie popularną platformą. A jej udział w rynku w porównaniu do rywali, jest bardzo mały.
Tak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez NPD. Według raportu system Google ma obecnie tylko 12 procentowy udział w amerykańskim rynku smartwatchy. Resztę natomiast podzieliły pomiędzy siebie trzy firmy, mianowicie Apple, Samsung oraz Fitbit. Koncern z Cupertino jest oczywiście liderem na tym polu, natomiast dwaj pozostali producenci depczą mu po piętach.
Przy okazji dowiedzieliśmy się również, że Amerykanie coraz bardziej kochają smartwatche. W zeszłym roku ich sprzedaż wzrosła aż o 51 procent, przynosząc producentom sprzętu łącznie 5 mld dolarów. Aktualnie aż 16 procent dorosłych Amerykanów posiada własny zegarek. Tymczasem dla porównania w grudniu 2017 roku miało go tylko 12 procent mieszkańców tego kraju.
Najwięcej użytkowników takiego sprzętu jest pośród klientów z grupy wiekowej 18-34 lat. Należy do niej aż 23 procent użytkowników tego sprzętu.
Źródło: Npd.com
Technogadżet w liczbach