Xiaomi porzuca znaną od 10 lat markę Mi
Xiaomi potwierdza spore przetasowania swej oferty. Chiński koncern potwierdził, że porzuca istniejącą od niemal 10 lat markę Mi, znaną doskonale przez klientów na całym świecie.
Jak zapewne pamiętacie, kilka dni temu Xiaomi zaprezentowało swego najnowszego flagowca Mix 4. Pewnym zaskoczeniem mógł być fakt, że producent nie oferuje go pod szyldem marki Mi, wprowadzonej na rynek niemal 10 lat temu. Teraz wiemy dlaczego podjął taką decyzję.
Koncern potwierdził właśnie, że porzuca doskonale nam znaną markę Mi. Jest to kolejny krok związany z uporządkowaniem marki. Pod szyldem Mi oferowano bowiem nie tylko smartfony, ale również tablety, urządzenia noszone oraz laptopy. Firma uważa, że produktów pod tym szyldem było zbyt dużo, co mogło wprowadzać nieco zamieszania i konsternacji wśród konsumentów. Dlatego producent uznał, że nadszedł czas, aby z niej całkowicie zrezygnować.
Czas ogłoszenia tej decyzji nie wybrano przypadkowo. Xiaomi stało się właśnie największym na świecie sprzedawcą smartfonów, z aż 17,1-procentowym udziałem w rynku, znacznie wyprzedzając Apple oraz Samsunga. Dla porównania udział w rynku koreańskiej marki wynosi obecnie 14,3% i zmniejszył się z 15,7%.
Na razie nie wiadomo jaką decyzję firma podejmie wobec podmarek Redmi oraz POCO, ale można założyć, że jeszcze pozostaną na rynku. Co ciekawe, decyzję o rezygnacji z marki Mi podjęto cztery miesiące po tym, jak przeprojektowano jej logo, zaokrąglając jego rogi.
Technogadżet w liczbach