Amazon pokryje klientom straty spowodowane wadliwymi produktami
Amazon zapowiada nową gwarancję obejmującą sprzedawane produkty. Jeśli któryś spowoduje uszkodzenia ciała lub własności, firma wypłaci za to odszkodowanie w wysokości 1000 dolarów.
Czasem zdarza się nam kupić wadliwy produkt, który może spowodować sporo problemów. W skrajnych przypadkach potrafi bowiem nie tylko zniszczyć naszą własność, ale również uszkodzić nas samych. Najczęściej dotyczy to smartfonów, które z powodu zapłonu mogą spowodować obrażenia od oparzeń, ale takie sytuacje nie ograniczają się tylko do jednej kategorii produktów.
Często dotyczą one również elektronicznych papierosów, tak jak w przypadku pewnej kobiety z Orlando na Florydzie, której e-papieros spalił auto. Pewnemu mężczyźnie papieros eksplodował w kieszeni spodni, natomiast 16-latkowi wybuchł bezpośrednio w ustach.
Rachunki za leczenie oraz pokrycie strat w umeblowaniu domu bywa dość kosztowne, zaś uzyskanie odszkodowania od producenta wcale nie jest łatwe. Zwykle wymaga bowiem wytoczenia mu procesu oraz udowodnienia, że winę za poniesione przez nas straty ponosi właśnie jego sprzęt. A także, że w momencie jego zakupu był już wadliwy.
Warto więc robić zakupy na Amazonie, ponieważ dzięki nowej polityce firmy, będą objęte zupełnie nową gwarancją A-to-Z Guarantee. W ramach tej gwarancji, Amazon wypłaci klientom odszkodowanie oraz pokryje straty spowodowane przez wadliwy sprzęt zakupiony na jego platformie, do kwoty 1000 dolarów. Może nawet zgodzić się zapłacić wyższą kwotę, jeśli sprzedawca nie odpowiada lub odrzuci roszczenie, które Amazon już uznał za ważne.
Istnieje jednak pewien haczyk, gdyż Amazon twierdzi, że pokryje koszty “sprzedawców, którzy przestrzegają naszych polis i posiadają ważne ubezpieczenie”. Dlatego też firma właśnie uruchamia nowy program Amazon Insurance Accelerator, aby ułatwić sprzedawcom spełnienie tego warunku.
Technogadżet w liczbach