Pracownicy Apple testują najnowszy serwis dla graczy
Apple prowadzi wewnętrzne testy nowego serwisu Apple Arcade. Uczestniczą w nich pracownicy koncernu, który mogą korzystać z platformy za jedyne 49 centów miesięcznie.
Kilka miesięcy temu Apple zaprezentowało światu swój najnowszy pomysł na mobilną rozrywkę, jakim jest platforma Apple Arcade. Jest to serwis stworzony z myślą o fanach gier na smartfony. Działa on na podobnej zasadzie jak Netflix, Xbox Game Pass lub inne usługi. W ramach comiesięcznego abonamentu, użytkownik dostaje dostęp do ponad 100 nowych tytułów, którymi może bawić się do woli.
Nowa platforma wystartuje jesienią, natomiast obecnie amerykańska firma wewnętrzne testy nowego serwisu, w których biorą udział jej pracownicy. Koncern każdemu z nich dał miesiąc darmowego korzystania z serwisu, natomiast po zakończeniu tego okresu mogą nadal z niego korzystać z za jedyne 49 centów miesięcznie. Okres wczesnego dostępu zakończy się w momencie premiery pełnej wersji systemu iOS 13.
Apple Arcade kosztuje pracowników koncernu tylko 49 centów
W ramach wczesnego dostępu oferowanych jest kilka popularnych gier. Są to m.in.: Way of the Turtle, Down in Bermuda, Hot Lava, Sneaky Sasquatch, Kings of the Castle, Frogger in Toy Town i Lame Game 2. Każdy użytkownik platformy może dowolnie długo korzystać z wymienionych gier. Ma też możliwość płynnego przełączania się pomiędzy różnymi urządzeniami. Może więc rozpocząć zabawę na iPhonie,. a następnie kontynuować ją w domu na Macu lub AppleTV.
Możliwe jest także granie w trybie offline, natomiast w przypadku abonamentu rodzinnego, z jednego konta może korzystać maksymalnie do sześciu osób. Dodatkowym atutem serwisu jest brak mikropłatności obecnych zazwyczaj w grach mobilnych.
Według analityka HSBC Bank, amerykańska firma dotąd zainwestowała w Apple Arcade około 500 mln dolarów. Według prognoz eksperta, nowa platforma będzie bardzo dochodowym biznesem. Tylko w przyszłym roku subskrypcje powinny jej przynieść około 370 mln dolarów. Kwota ta wzrośnie do 2,7 mld dolarów do 2022 roku, natomiast do 2024 roku wyniesie już 4,5 mld. Według prognoz bankowych analityków, do 2024 roku serwis będzie miał 29 mln subskrybentów.
Technogadżet w liczbach