BMW rzuca wyzwanie Tesli i wprowadza system autonomicznej jazdy 3 poziomu
BMW wprowadza na niemieckim rynku nowy system autonomicznej jazdy poziomu 3. Technologia kosztuje 6000 euro i jest w pełni funkcjonalna również nocą.
Jeszcze do niedawna to Tesla była liderem w technologii autonomicznej jazdy, montowanych w samochodach osobowych. BMW zamierza jednak wyprzedzić amerykańskiego producenta, oferując znacznie nowocześniejszy system autonomicznej jazdy poziomu 3 (technologia Tesli ma poziom 2). SAE Level 3 Personal Pilot L3, dostępny będzie wkrótce na rynku niemieckim i wymaga dopłaty w wysokości 6000 euro.
SAE Level 3 Personal Pilot L3 jest znacznie bardziej zaawansowaną technologią od aktualnie dostępnego w autach BMW systemu BMW Highway Assistant i oferuje większe możliwości. Technologia bazuje na szeregu sensorów, w tym czujnikach 3D oraz LiDAR, monitorujących otoczenie wokół pojazdu. A także czujnikach GPS i 5G do wysyłania oraz odbierania informacji.
Producent twierdzi, że dzięki wyposażeniu systemu w LiDAR, da się korzystać z niego również nocą. Można też go używać w każdych warunkach, od porannych dojazdów do pracy, po długą podróż. Z materiałów reklamowych wynika również, że gdy system będzie aktywny, kierowca i pasażerowie mogą korzystać z funkcji streamingu filmów, by umilić sobie podróż. Należy jednak pamiętać, że funkcja dostępna jest tylko do prędkości 60 km/h. Będzie działać także przy dobrej widoczności oraz na określonym rodzaju dróg. Gdy te warunki nie zostaną spełnione, kierowcy otrzymają wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie, informujące o braku dostępu do funkcji.
Początkowo Personal Pilot L3 będzie dostępna tylko w modelach z serii 7. Za wyjątkiem i7 eDrive50 oraz AWD i7 M70 xDrive. Niemieccy klienci będą mogli zamawiać technologię już od grudnia. Natomiast niezbędne wyposażenie umożliwiające jej funkcjonowanie, zacznie być montowane w autach od marca przyszłego roku.
Technogadżet w liczbach