Face ID nie autoryzuje zakupów rodzinnych
Technologia Face ID ma pewne ograniczenia. Nie da się jej wykorzystać do robienia zakupów dla rodziny użytkownika i jest to celowe zabezpieczenie.
Technologia Face ID obecna w nowym iPhonie X, w założeniach ma ułatwić życie użytkownikom smartfonów. Jest więc wykorzystywana do autoryzowania transakcji w sklepach online. Okazuje się jednak, że nie da się w ten sposób wykonać zakupów rodzinnych.
Użytkownicy nowego smartfona twierdzą bowiem, że autoryzacja twarzą uniemożliwia dokonanie zakupów dla członka rodziny. Jeśli np., dziecko lub rodzeństwo prosi nas o nabycie aplikacji lub muzyki, to w takim wypadku nie da się autoryzować transakcji za pomocą tego systemu. Jest to o tyle dziwne, że w przypadku poprzednich modeli smartfonów, czytnik Touch ID autoryzował ją bez problemu. Nie jest to może duży kłopot, lecz ciągłe wklepywanie hasła może być dla użytkowników nieco uciążliwe.
Apple twierdzi, że jest to celowy zabieg, który miał na celu uniemożliwienie sytuacji, gdy członek rodziny podobny do właściciela, wykorzysta jego telefon do zakupów. A jak wiemy, technologia nie jest idealna i brat bliźniak lub małe dziecko, jest w stanie bez trudu obejść zabezpieczenie. Firma nie chce więc ryzykować, że dziecko wpadnie w szał zakupów i zamówi towary za grubą kasę.
Jak widać technologia rozpoznawania twarzy, nie zawsze jest tak funkcjonalna jak można by tego oczekiwać.
Źródło: Engadget.com
Technogadżet w liczbach