HoloLens trafi do amerykańskiej armii. Wojsko kupi 100 tys. zestawów
Amerykańska armia planuje zakupić od Microsoftu 100 tys. zestawów HoloLens. Urządzenie posłuży do szkolenia żołnierzy, a także będzie wykorzystane w czasie walki.
Amunicja, jak również sprzęt wojskowy są coraz bardziej zaawansowane, a tym samym bardzo drogie. Szkolenie żołnierzy staje się bardzo kosztowne, więc armie szukają nowych rozwiązań, pozwalających nieco obniżyć wydatki. Niektóre kraje skłaniają się więc ku nowoczesnym technologiom, takim jak rzeczywistość wirtualna czy mieszana. Zapewnia to podobny realizm treningu, jednak za ułamek kosztów standardowego szkolenia.
Z takich technologii korzysta również amerykańska armia, która obecnie przygotowuje się do zakupu nowego sprzętu jakim są gogle HoloLens. Wojsko nabędzie od Microsoftu 100 tys. takich zestawów, natomiast wartość całego kontraktu wynosi 480 mln dolarów. Urządzenia mają być wykorzystywane nie tylko do szkolenia żołnierzy, ale również przydadzą się im w czasie walki. Ich możliwości są bowiem bardzo szerokie i mogą np., prezentować istotne informacje przed oczami żołnierza, wyświetlając mapy lub cele misji.
HoloLens to system rzeczywistości rozszerzonej, nakładający cyfrowe obiekty na rzeczywisty widok. Wersja dla wojska zostanie jednak zmodyfikowana i będzie się bardzo różnić od komercyjnego modelu. Armia chce, by zakupione przez nią gogle posiadały m.in., wbudowaną kamerę termowizyjną oraz noktowizję. Mają również dysponować ochroną słuchu oraz funkcją monitorowania parametrów życiowych żołnierza. Takie rozwiązania znacznie zwiększą możliwości żołnierzy na polu walki. Termowizja pozwoli łatwiej wykrywać cele, zaś noktowizja ułatwi poruszanie się w nocy. Dzięki monitorowaniu parametrów życiowych, dowództwo będzie od razu wiedzieć gdy żołnierz znajdzie się w niebezpieczeństwie lub odniesie rany.
W ramach kontraktu, w ciągu dwóch następnych lat, armia dostanie 2500 prototypów nowej wersji HoloLens. Masowa produkcja nowego wyposażenia wojska rozpocznie się jednak dopiero za kilka lat.
Źródło: Bloomberg.com
Technogadżet w liczbach