Chiński koncern promował aparat Huawei P30 fałszywymi zdjęciami
Huawei po raz kolejny przyłapano na używaniu fałszywych zdjęć do promowania aparatu w swym smartfonie. Tym razem sprawa dotyczy modelu Huawei P30.
Producenci smartfonów w celu promowania swego sprzętu czasem sięgają po nieuczciwe metody. Wszyscy pamiętamy fałszowanie wyników benchmarków, by stworzyć wrażenie, że dany sprzęt jest wydajniejszy od rywali. A na tym się wprowadzanie klientów w błąd wcale nie kończy, gdyż producenci mają w swym repertuarze także inne sztuczki.
W ostatnim czasie firmy produkujące smartfony walczą ze sobą na jakość wykonywanych zdjęć. Montując matryce o coraz wyższej rozdzielczości i dopracowując oprogramowanie starają się, by ich sprzęt robił jak najlepsze fotografie. Nie zawsze udaje się jednak osiągnąć zadowalający efekt, więc można spróbować wmówić klientowi, że jest inaczej. Oczywiście w dobie internetu takie fałszerstwo jest błyskawicznie wychwytywane i sprawa kończy się dużym wstydem dla producenta.
Huawei promuje obecnie swój najnowszy flagowiec Huawei P30, skupiając się na jakości wykonywanych przez niego zdjęć. Firma chciała pokazać w kampanii reklamowej, jak sprawnie działa funkcja zoomu obecna w nowym smartfonie. Problem w tym, że użyte w kampanii zdjęcia nie były wykonane smartfonem. Nie były to nawet zdjęcia Huawei, lecz stockowe fotografie z Getty Image, co błyskawicznie wykryto.
Trzeba tu nadmienić, że nie jest to pierwsze tego typu działanie tej firmy, lecz trzecia wpadka. Podobnie postąpiono w 2016 roku promując Huawei P9, a także w 2018 podczas kampanii Huwei Nova 3.
Źródło: Gsmarena.com
Technogadżet w liczbach