Kobieta wywalczyła ogromne odszkodowanie od telefonicznych spamerów
Mieszkanka amerykańskiego Tennessee wywalczyła w sądzie ogromne odszkodowanie od telefonicznych spamerów, tzw. robocall. Od jednej z firm dostanie 459 tysięcy dolarów.
W Stanach Zjednoczonych bardzo dużym problemem jest telefoniczny spam, czyli tzw., robocall. Są to automatyczne połączenia, podczas których odtwarzana jest nagrana wcześniej reklama promująca różnego rodzaju produkty. Jest to niezwykle uciążliwy problem, gdyż ludzie atakowani są połączeniami niezwykle często i trudno się od nich uwolnić.
Konsumenci mają więc dość takich połączeń i w walce z nim czasami wykorzystują również sądy. Tak właśnie postąpiła pewna mieszkanka Tennessee, która od września 2015 roku walczyła z niechcianymi połączeniami od firmy meblarskiej.
Przedsiębiorstwo wykonało do niej setki połączeń. A rozpoczęły się po tym, jak w jednym ze sklepów sieci dokonała zakupu mebli. W marcu 2017 roku kobieta miała dość nękania i cofnęła firmie zgodę na kontakt z nią. Mimo to po tym okresie otrzymała jeszcze od firmy 306 połączeń, które były już nielegalne.
Kobieta twierdzi, że działanie firmy było dla niej bardzo uciążliwe, gdyż bywało, że jednego dnia otrzymywała od niej nawet kilkanaście połączeń. Dlatego oddała sprawę do sądu. A jako że firma kontaktowała się z nią po cofnięciu zgody, jej działanie naruszało Ustawę o telefonicznej ochronie konsumentów.
Sąd uznał więc, że firma złamała prawo i przyznał kobiecie 459 tys. dolarów odszkodowania, co daje średnio 1500 dolarów grzywny za jedno połączenie. Przedsiębiorstwo musi wypłacić je w ciągu 30 dni od wydania wyroku.
Źródło: Gizmodo.com
Technogadżet w liczbach