Koniec przepłacania za aplikacje. Apple zajmie się zawyżonymi cenami
Apple chce ukrócić politykę zawyżania cen w sklepie App Store. Firma zamierza wyrzucić aplikacje, których twórcy zbyt wysoko cenią swe produkty.
Apple stara się po raz kolejny zrobić porządki w swym firmowym sklepie z aplikacjami App Store, gdyż tworzy się tam coraz większy bałagan. Częścią tych porządków jest m.in., usunięcie aplikacji posiadających nazwy nawiązujące do popularnych środków odurzających. W zeszłym miesiącu koncern usunął m.in., aplikację o nazwie Amphetamine, pobraną ze sklepu niemal 500 tys. razy.
Apple zwalcza zbyt drogie aplikacje
Teraz amerykański koncern zajmuje się aplikacjami oferowanymi w zdecydowanie zbyt zawyżonych cenach. Uważa bowiem, że wielu producentów przesadza z cenami, znacznie przewyższającymi produkty konkurencji o podobnej funkcjonalności.
W ostatnim czasie deweloperzy zaczęli się skarżyć na usuwanie ich aplikacji z firmowego sklepu, których ceny ustalono na wysokim poziomie. Niektórzy twierdzą również, że ich aplikacje odrzucono z tego samego powodu. Jeden z nich postanowił dowiedzieć się dlaczego jego aplikację odrzucono, a wówczas otrzymał ciekawą odpowiedź.
Można w niej przeczytać, że ustalona przez autora cena aplikacji lub produktów kupowanych w samej aplikacji, nie odzwierciedla wartości funkcji oraz zawartości oferowanych użytkownikom. Według koncernu pobieranie irracjonalnie wysokich cen za treści lub usługi o ograniczonej wartości jest zdzierstwem i nie jest odpowiednie dla App Store.
Koncern rekomenduje poprawienie aplikacji lub produktów kupowanych za jej pośrednictwem, aby w momencie zakupu zapewniały użytkownikowi większą wartość. Sugeruje także dobranie cen aplikacji lub zakupów w aplikacji, aby odzwierciedlała wartość dostarczaną użytkownikowi. Wówczas deweloper może ponownie zgłosić swój produkt do oceny.
Firma wprawdzie próbowała odwołać się od decyzji wyjaśniając, że wykorzystuje drogie interfejsy API, które generują większość kosztów. Wygląda jednak na to, że usuwanie aplikacji, które według firmy “oszukują” swych klientów, staje się coraz częstsze.
Można by sądzić, że koncern chce kontrolować ceny aplikacji oferowanych w sklepie, ale nie taki jest jego cel. Firma wyjaśnia, że chce w ten sposób zmniejszyć liczbę oszukańczych aplikacji pojawiających się w App Store. Wspomniane aplikacje często podszywają się pod prawdziwe, by oszukać klienta i nakłonić go do zapłacenia kosztownego abonamentu.
Technogadżet w liczbach