LG porzuca chiński rynek smartfonów
Słabnące wyniki sprzedaży działu mobilnego koncernu LG sprawiły, że koreański gigant podjął decyzję o wycofaniu się z chińskiego rynku. Mieszkańcy tego kraju nie są bowiem zainteresowani sprzętem producenta.
Chiny to obecnie najbardziej lukratywny rynek smartfonów, jednakże problemem jest to, iż jest zdominowany przez lokalne marki, oferujące produkty wydajne oraz tanie. Dużym koncernom trudno się jest na nim przebić i czasem nie wytrzymują rywalizacji.
LG poinformowało właśnie o wycofaniu się z chińskiego rynku smartfonów. Dział mobilny południowokoreańskiego koncernu już od paru lat przynosi spore straty. Z najnowszego raportu wynika bowiem, że w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniosły one aż 192 mln dolarów, a szczególnie duże były właśnie w Chinach.
Z powodu lokalnych marek, produkty mobilne LG nie wzbudzają w tym kraju większego zainteresowania. W 2016 roku sprzedano tam bowiem jedynie 160 tys. telefonów. Popyt na sprzęt tego producenta był tam tak mały, że firma zdecydowała się nie wprowadzać na ten rynek modeli G6 oraz V30. W sprzedaży produktów nie pomagają również problemy techniczne. Aż pięć modelu tej firmy dotkniętych zostało bootloopem i z tego powodu wytoczono producentowi kilka procesów.
Za to chińskie marki radzą sobie coraz lepiej. Tylko w zeszłym kwartale Xiaomi zanotowało aż 97 % wzrost sprzedaży, a inne marki takie jak Oppo czy Huawei również nie mogą narzekać na brak klientów.
LG nie ma jednak powodów do obaw. Straty działu mobilnego są bowiem z nawiązką rekompensowane przez inne działy, takie jak AGD czy RTV. Świetnie sprzedaje się bowiem sprzęt domowy oraz telewizory OLED i UHD. Wyniki są tak dobre, że w porównaniu do zeszłego roku zanotowano 85 procentowy wzrost przychodów oraz 11% wzrost zysku.
Źródło: Neowin.net
Technogadżet w liczbach