Sprzedaż smartfonów Sony spadła o ponad 55 procent
Najnowszy raport finansowy Sony pokazuje coraz większe problemy działu mobilnego. W drugim kwartale tego roku sprzedaż smartfonów spadła o ponad 55 procent.
Sony, które niegdyś dominowało na rynku telefonów komórkowych, nie jest w stanie odnaleźć się w segmencie smartfonów. Choć sprzęt japońskiego producenta ogólnie nie jest zły, to jednak nie jest w stanie nawiązać równorzędnej walki z rywalami. Brakuje mu nowinek technologicznych charakteryzujących m.in., produkty chińskich marek.
Mniej więcej od 2014 roku zaczął się zjazd po równi pochyłej i z roku na rok zainteresowanie sprzętem japońskiego koncernu stawało się coraz mniejsze. Firma w ostatnim czasie porzuciła też kilka rynków, co miało umożliwić jej skupienie się na tych, na których najwięcej zarabia. Niewiele to jednak pomogło. Aktualna sytuacja jest już tak zła, że w ostatnim kwartale producent sprzedał zaledwie 900 tys. urządzeń i jest to wynik najgorszy od 9 lat. Dla porównania, w analogicznym kwartale zeszłego roku, producent sprzedał 2 mln urządzeń.
Z prognoz działu finansowego wynika, że dział smartfonów przyniesie koncernowi tylko 3,55 mln dolarów, czyli o 7 procent poniżej oczekiwań. Tak słabe wyniki spowodowały kolejne obniżenie prognoz sprzedaży. Poprzednio firma liczyła, że do końca tego roku sprzeda 5 mln urządzeń. Teraz jednak uważa, że będzie to około miliona smartfonów mniej.
Źródło: Sony.net
Technogadżet w liczbach