Trenerzy ligi NFL będą promować Surface
Pierwszy tablet Microsoftu nie sprzedaje się, tak jakby tego oczekiwano, więc gigant z Redmond promuje go na wszelkie możliwe sposoby. Najnowszym pomysłem jest umowa z ligą NFL, w ramach której tablet będzie wykorzystywany przez trenerów.
Umowa opiewa na 400 milionów dolarów, a dzięki temu Microsoft nie tylko będzie mógł zaoferować użytkownikom konsol Xbox interaktywne transmisje ze spotkań drużyn ligi NFL, ale także trenerzy zaczną promować tablet Surface, używając go podczas gry.
Zwykle trenerzy drużyn polegają na swych notatnikach, laminowanych znakach z papieru, czy też na zdjęciach, dzięki którym mogą dyskutować o taktykach zagrań oraz dostarczać zawodnikom wskazówki na polu gry. Jest to konieczne, ponieważ zasady gry nie dopuszczają żadnych urządzeń, które mogłyby zarejestrować na wideo przygotowania do meczu, albo też właściwe spotkanie. Trenerzy nie mogą nawet używać lornetek, aczkolwiek mogli wykorzystywać aparaty fotograficzne do robienia zdjęć.
Tak było do tej pory, bo od niedawna da się zauważyć pewne rozluźnienie tych zasad i tak trenerzy Baltimore Ravens mogą korzystać z iPadów, jednak tylko podczas treningów i muszą je wyłączać przed wejściem graczy na boisko.
Dlatego tak ważna dla Microsoftu jest 5-letnia umowa z NFL, dzięki której Surface zyskał miano “Oficjalnego tabletu NFL”, zaś Microsoft nazywany jest oficjalnym sponsorem technologicznym. W zamian zawodnicy będą używać tabletów podczas gry, zaś trenerzy wykorzystają sprzęt do rozrysowywania zagrywek. Tablety Apple nie zostaną co prawda zakazane, ale ich właściciele będą musieli zakrywać logo koncernu.
Microsoft nie sprecyzował jeszcze jaki model Surface trafi w ręce trenerów z NFL. Być może będzie to Surface Pro wyposażony w digitizer, dzięki któremu można przekazywać zawodnikom cyfrowe znaki.
Źródło: Businessweek.com
Technogadżet w liczbach