WhatsApp na razie nie zasypie użytkowników reklamami

Facebook na razie zrezygnował z planu wyświetlania reklam w komunikatorze WhatsApp. Zamiast tego wybrał płatne funkcje zaprojektowane dla przedsiębiorców.

Facebook jest firmą nastawioną na zarabianie, więc stara się monetyzować swe usługi, by zapewnić jak największy zysk sobie oraz inwestorom. Parę lat temu pojawił się więc pomysł, by wyświetlać w komunikatorze reklamy. Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników aplikacji szacowaną na 1,5 mld, mogłoby to przynieść ogromne dochody. Mogłoby też nie spodobać osobom korzystającym z tej usługi, która nastawiona jest przede wszystkim na prywatność. Istniało bowiem ryzyko, że przeniosą się na inne aplikacje i wówczas komunikator straci na popularności.

Facebook dobrze przemyślał sprawę i zdecydował się porzucić ten pomysł. Jak donosi The Wall Street Journal, już kilka miesięcy temu wstrzymano prace nad implementacją reklam dla komunikatora. Z aplikacji usunięto też pracę wykonaną do tej pory przed dedykowany do tego zadania zespół. Nie oznacza to jednak, że portal zrezygnował z tego pomysłu. Po prostu odłożył go na półkę na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Oczywiście Facebook nie rezygnuje z pomysłu zarabiania na aplikacji WhatsApp. W końcu wyłożył na nią 22 mld dolarów, które muszą mu się zwrócić. Dlatego planuje stworzyć szereg płatnych funkcji przeznaczonych dla przedsiębiorców. Szczegółów na razie nie znany, ale na pewno wkrótce firma podzieli się nimi ze światem.

WhatsApp

Źródło

You may also like...