Współpraca z Amazonem bywa ciężka
Współpraca z wielkim koncernem, takim jak Amazon, może być drogą przez mękę. Szczególnie jeśli jest się małą firmą, z którą gigant może robić praktycznie wszystko co chce. Nawet jeśli jest to działanie wbrew jej interesom.
New York Times donosi o konflikcie Amazonu z niewielkimi wydawcami, którym internetowa księgarnia nagle podwyższyła ceny. Chodzi tu o możliwość sprzedaży literatury z rabatem dla końcowego klienta, co oczywiście pozytywnie wpływa na zainteresowanie daną pozycją.
Duże wydawnictwa wciąż mogą sprzedawać książki z takim rabatem, lecz indywidualni autorzy oraz wydawnictwa specjalizujące się w książkach akademickich, już nie. Wiele firm ze zdziwieniem odkryło, że Amazon zlikwidował im taką możliwość, co rzecz jasna spowodowało, że ich pozycje stały się znacznie droższe, a tym samym mniej konkurencyjne.
Nie jest to pierwszy przypadek, gdy Amazon wykorzystuje swą dominującą pozycję wobec niewielkich firm oraz indywidualnych sprzedawców. Od lat koncern jest oskarżany o manipulowanie wynikami wyszukiwania produktów, czy wręcz zmuszanie handlowców do rezygnacji ze współpracy.
Źródło: Nytimes.com
Technogadżet w liczbach