Mniej punktów w programie lojalnościowym Samsung Pay
Samsung zmniejsza atrakcyjność programu lojalnościowego działającego w ramach systemu płatności Samsung Pay. Od teraz liczba zdobywanych punktów została bowiem ograniczona aż o połowę.
Programy lojalnościowe zasadniczo nie mają większego sensu i podobnego zdania jest chyba każdy, kto miał z nimi do czynienia. Aby otrzymać jakieś korzyści trzeba bowiem wydać niemałe pieniądze, a przy okazji także sprzedać swoją prywatność. Właściciel takiego programu wie bowiem dokładnie co i gdzie kupujemy, co pozwala mu potem sprzedawać te informacje reklamodawcom.
Samsung również oferuje swym klientom taki program w ramach usługi mobilnych płatności Samsung Pay. Uruchomiono go w zeszłym roku i użytkownik na starcie dostawał 10 punktów za każdą transakcję wykonaną za pomocą tej usługi. W zależności od tego ile zakupów zrobił w danym miesiącu, wchodził na wyższe poziomy, w których rosła ilość zdobywanych punktów. Najwyższym poziomem był platynowy, który wymagał dokonania 40 zakupów w każdym miesiącu, a za każdy z nich użytkownik dostawał 40 punktów.
Koncern zmniejszył jednak atrakcyjność programu lojalnościowego, poprzez obniżenie aż o połowę ilości zdobywanych punktów. Teraz użytkownik podstawowy za każdy zakup dostaje ich jedynie 5, natomiast na poziomie platynowym jest ich zaledwie 20.
Samsung wprowadził tę zmianę bez żadnego rozgłosu, bo zapewne zdawał sobie sprawę z tego, że użytkownicy nie będą zadowoleni. Zdobycie określonej ilości punktów będzie bowiem trwać dwukrotnie dłużej i wymagać wydania większej ilości pieniędzy. Dodam, że zebrane punkty wymieniać można na produkty koncernu, karty podarunkowe itp.
Źródło: Androidpolice.com
Technogadżet w liczbach